Mijn Amazone is gestolen let op de uwe
- Vincent Kroese (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2006 13:15 #83210
door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Mijn Amazone is gestolen let op de uwe
Ton, dat is inderdaad waar. .. Naar aanleiding van dit soort verhalen en ook de diverse aanrijdingen die hier op het forum besproken zijn denk ik dat ik mijn eigen auto trouwens ook maar ga laten taxeren, en dan mogelijk all-risk laat verzekeren. Waarschijnlijk wordt mijn auto vrij laag ingeschaald, dus zal de premie ook niet zo hoog worden en heb ik in ieder geval wat zekerheid..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-12-2006 12:32 #83209
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Mijn Amazone is gestolen let op de uwe
<p>Ik zou graag ieder het sterke advies geven om een rechtsbijstandverzekering af te sluiten.</p><p>Bij schade/diefstal etc etc.</p><p>Jullie moeten ook niet denken dat een taxatie zaligmakend is, een (schade) expert lapt dat gewoon aan zijn laars. Een Amazon is bij de meeste experts gewoon een oude auto die je gewoon met gebruikte onderdelen kan oplappen. Zorg voor foto's, ook die kunnen bewijzen hoe een evt restauratie heeft plaatsgevonden. Zinvol voor een prijsbepaling bij diefstal of brand. (!)</p><p>Ik reageer uit eigen ervaring </p><p>gr marcel.</p><p> </p>
Amazon Combi '66
- Vincent Kroese (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-12-2006 14:37 #83208
door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Mijn Amazone is gestolen let op de uwe
@Marcel: Mijn verzekeraar (GIO) heeft o.a. het volgende op de website staan over taxaties:
<span style="font-family: Arial;"><font size="2" face="Verdana, Arial"><font face=""><span style="font-style: italic;">Het beste bent u bij schade af met een waardebepaling volgens artikel 275 van het Wetboek van Koophandel: indien echter het verzekerd voorwerp vooraf is gewaardeerd door deskundigen, bij partijen daartoe benoemd en, des gevorderd, door den rechter beëdigd kan de verzekeraar niet daartegen opkomen, ten zij in geval van bedrog; alles behoudens de bijzondere uitzonderingen bij de wet gemaakt. Met andere woorden, indien de waarde van uw voertuig door een door de verzekeraar geaccepteerde deskundige is vastgesteld, is hij gehouden aan deze taxatie. Hij moet u te allen tijde het overeengekomen schadebedrag zonder discussie uitbetalen, tenzij hij bedrog uwerzijds kan aantonen. Zo'n deskundige hoeft dus niet perse beëdigd te zijn, maar dat is natuurlijk wel wenselijk.</span><br style="font-style: italic;" />
Uit het bovenstaande zou ik opmaken dat wanneer je:
- een taxatie hebt laten doen die voldoet aan artikel 275, die bovendien nog geldig is.
Je bij totalloss door andermans schuld, ALTIJD het volledige taxatie-bedrag moet terugkrijgen (tenzij 'bedrog uwerzijds' natuurlijk), en bij een all-risk verzekering natuurlijk ook als de schuld bij jezelf ligt.
Lees ik dit dan verkeerd, of is de informatie incompleet/foutief? Als dit namelijk zo klopt dan lijkt mij zo'n taxatie zeker de moeite waard voor iedereen toch, ongeacht of je nou wel of niet voor een all-risk verzekering gaat.<br style="font-style: italic;" /></font></font></span>
<span style="font-family: Arial;"><font size="2" face="Verdana, Arial"><font face=""><span style="font-style: italic;">Het beste bent u bij schade af met een waardebepaling volgens artikel 275 van het Wetboek van Koophandel: indien echter het verzekerd voorwerp vooraf is gewaardeerd door deskundigen, bij partijen daartoe benoemd en, des gevorderd, door den rechter beëdigd kan de verzekeraar niet daartegen opkomen, ten zij in geval van bedrog; alles behoudens de bijzondere uitzonderingen bij de wet gemaakt. Met andere woorden, indien de waarde van uw voertuig door een door de verzekeraar geaccepteerde deskundige is vastgesteld, is hij gehouden aan deze taxatie. Hij moet u te allen tijde het overeengekomen schadebedrag zonder discussie uitbetalen, tenzij hij bedrog uwerzijds kan aantonen. Zo'n deskundige hoeft dus niet perse beëdigd te zijn, maar dat is natuurlijk wel wenselijk.</span><br style="font-style: italic;" />
Uit het bovenstaande zou ik opmaken dat wanneer je:
- een taxatie hebt laten doen die voldoet aan artikel 275, die bovendien nog geldig is.
Je bij totalloss door andermans schuld, ALTIJD het volledige taxatie-bedrag moet terugkrijgen (tenzij 'bedrog uwerzijds' natuurlijk), en bij een all-risk verzekering natuurlijk ook als de schuld bij jezelf ligt.
Lees ik dit dan verkeerd, of is de informatie incompleet/foutief? Als dit namelijk zo klopt dan lijkt mij zo'n taxatie zeker de moeite waard voor iedereen toch, ongeacht of je nou wel of niet voor een all-risk verzekering gaat.<br style="font-style: italic;" /></font></font></span>
- Gijs Kirkels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2009 23:35 #83207
door Gijs Kirkels (GAST)
Beantwoord door Gijs Kirkels (GAST) in topic Mijn Amazone is gestolen let op de uwe
<p>da's echt belachelijk klote zeg. </p><p> </p><p>ik zou ook echt flippen, en natuurlijk kan de politie ook niks doen..aangezien niemand bewijzen heeft als die auto gestript is ofzo. </p><p>ik zou zeggen, als er echt een of andere smerige bende actief lijkt, zet gewoon een lokwagen neer en zoek zelf uit waar ze heen gaan met een paar clubleden, om ze vervolgens op de harde manier duidelijk te maken dat men hier niet van gediend is. </p><p>als de politie te lui is om er moeite voor te doen is uiteraard.. geen risico's!</p>
- H.J. van Bussel
- Premium lid
-
Minder
Meer
05-08-2009 18:05 #83206
door H.J. van Bussel
Beantwoord door H.J. van Bussel in topic Mijn Amazone is gestolen let op de uwe
<p>Nou, dit kenteken staat nog gewoon bij de RDW geregistreerd en de APK vervalt pas op 7 Juli 2010, </p><p>Ik vermoed dus dat de auto allang weer terug is. Dat had wel even gemeld kunnen worden misschien.</p><p> </p>