Mijn Amazone is gestolen let op de uwe
- Theo Schenk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2006 12:42 #51678
door Theo Schenk
Mijn Amazone is gestolen let op de uwe is gemaakt door Theo Schenk
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">Beste V44 leden</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p><font face="Times New Roman" size="3"> </font></o:p></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">Mijn 4 deurs Volvo Amazone DL-46-27 kleur creme(beige) met chassisnr 122441225347 is in de nacht van donderdag <span style="mso-spacerun: yes"> </span>30 november 2006 op vrijdag 1 december 2006 gestolen.</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">Helaas kreeg ik pech op de A7 tussen de afslag Hoorn-Noord en Hoorn en heb hem op de vluchtstrook gezet om hem vrijdagmorgen weer op te halen. Maar helaas bleek hij al weg te zijn.</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">Natuurlijk niet verstandig om hem niet direct op te laten halen maar ja achteraf……</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">Natuurlijk aangifte gedaan bij de politie.</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">De Amazone zal wel gestript worden denk ik. Vraag is om mij te informeren als iemand misschien op zoek is naar onderdelen en aanbiedingen ziet waarvan de herkomst verdacht is ( brede velgen met vrijwel nieuwe Vredestein banden, beige portieren of zo) of toevallig iets anders hieromtrent te weten komt. Ik ben ten einde raad. Zoveel tijd en werk voor niets en allemaal omdat er mensen rondlopen die niet van andermans spullen kunnen afblijven.</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">En trek er u lering uit: let goed op u klassieker, de onderdelen worden schaarser en duurder dus interessanter voor de criminelen om maar hele auto’s te stelen.</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">Vriendelijke groet</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">Theo Schenk</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">t.c.mschenk@freeler.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-12-2006 13:22 #83219
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Mijn Amazone is gestolen let op de uwe
Dat is erg als je auto waarin je zoveel tijd, moeite en geld hebt gestoken gestolen wordt. Laat ze er met hun poten vanaf blijven!
Een paar maanden geleden las ik in een oldtimer tijdschrift een zelfde soort verhaal. Iemand had pech gekregen op de A2 ter hoogte van Breukelen, met een Amerikaanse oldtimer. Hij kwam de volgende dag terug om hem optehalen maar dat bleek al iemand anders gedaan te hebben. Zijn auto was nog wel gesignaleerd door een ander, die had hem op een autoambulance voorbij zien komen. Het lijkt wel of er een bende actief is die de snelwegen afspeurd op pech gevallen. Wees dus erg voorzichtig in geval van pech. Ik had mijn ES ook alleen maar WA verzekerd, afgelopen week laten taxeren voor €16,00 bij de V44 club en een All Risk verzekering afgesloten. Verschil Wa-All Risk bleek maar €135,00 per jaar. Voor dat bedrag wil ik geen risico meer lopen, geeft wel zo'n rustig gevoel! Ik heb op het internet verschillende verzekeringen vergeleken en dat is de moeite waard. De ANWB vraagt bijv. €434,00 en GIO €225,00 voor dezelfde auto!
Een paar maanden geleden las ik in een oldtimer tijdschrift een zelfde soort verhaal. Iemand had pech gekregen op de A2 ter hoogte van Breukelen, met een Amerikaanse oldtimer. Hij kwam de volgende dag terug om hem optehalen maar dat bleek al iemand anders gedaan te hebben. Zijn auto was nog wel gesignaleerd door een ander, die had hem op een autoambulance voorbij zien komen. Het lijkt wel of er een bende actief is die de snelwegen afspeurd op pech gevallen. Wees dus erg voorzichtig in geval van pech. Ik had mijn ES ook alleen maar WA verzekerd, afgelopen week laten taxeren voor €16,00 bij de V44 club en een All Risk verzekering afgesloten. Verschil Wa-All Risk bleek maar €135,00 per jaar. Voor dat bedrag wil ik geen risico meer lopen, geeft wel zo'n rustig gevoel! Ik heb op het internet verschillende verzekeringen vergeleken en dat is de moeite waard. De ANWB vraagt bijv. €434,00 en GIO €225,00 voor dezelfde auto!
- Vincent Kroese (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-12-2006 13:45 #83218
door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Mijn Amazone is gestolen let op de uwe
Wat een kl*te zooi zeg... Ik kan me voorstellen dat je ten einde raad bent. Aan de ene kant zou ik iedereen trouwens ook aanraden om gewoon een ANWB Nederland abonnement te nemen, dat kost je 80 euro per jaar en dan weet je zeker dat je je auto nooit achter zal hoeven laten. Bij een auto op de vluchtstrook heb je natuurlijk naast het diefstal-risco ook nog een de kans dat er een al dan niet slaperig of dronken persoon bovenop knalt. Maar dat natuurlijk makkelijk praten achteraf. Erg naar allemaal.
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-12-2006 12:03 #83217
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Mijn Amazone is gestolen let op de uwe
<p>Theo, dat is echt balen. Toch een beetje jammer dat je goedgelovig bent dat je je auto even een nachtje langs de snelweg kan laten staan. Een amazon is immers makkelijk te stelen en ook nog eens goed verkoopbaar. Een ander kenteken en chassisnummer is zó geregeld.</p><p>Peter, typisch, ik betaal voor mijn amazon een oldtimerverzekering (all-risk) bij de ANWB zo'n 230 euro. Als ANWB lid heb je immers korting op een ANWB verzekering. Taxatie is niet verplicht (het is tenslotte een momentopname) En je mag zelf beslissen wat voor een dagwaarde er aan wil knopen. Tesamen met een rechtsbijstand uiteraard.</p><p>Zelfs als wegenwachter heb ik wel eens de wegenwacht moeten bellen, distributie ging zomaar stuk.......gegrinnik alom natuurlijk bij mijn collega's. Maar ja, wel handig toch zo'n pechdienst.</p><p> </p><p> </p>
Amazon Combi '66
- André Haak (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-12-2006 13:57 #83216
door André Haak (GAST)
Beantwoord door André Haak (GAST) in topic Mijn Amazone is gestolen let op de uwe
Heb ook onlangs een Amazon aangeschaft. Kan me voorstellen dat je zo'n auto makkelijk meeneemt met een ambulance of afsleepwagen. Kwestie van een sterke lier en niemand die erom maalt als er 's nachts een auto van de snelweg wordt geplukt. Ik heb de auto alleen WA verzekerd maar in de polis zit ook afsleephulp. En dat is dus zeker handig. (even Apeldoorn bellen)
- Marcel van Soest
- Elite lid
-
Minder
Meer
02-12-2006 14:05 #83215
door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic Mijn Amazone is gestolen let op de uwe
<p>er staan tegenwoodig veel camera's langs de snelwegen om files te signaleren, is het misschien mogelijk dat deze opnames maken waardoor eventueel iets te achter halen valt. Ik zou er toch eens over bellen met de politie.</p><p> </p><p>succes en wordt gewoon lid van onze vertrouwde ANWB, ze helpen ons altijd bij problemen voor relatief weinig geld.</p><p> </p><p>succes, Marcel</p><p> </p><p> </p>
- Ton van Spanje
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
02-12-2006 19:41 #83214
door Ton van Spanje
Beantwoord door Ton van Spanje in topic Mijn Amazone is gestolen let op de uwe
<p>Theo</p><p>Dat is stevig balen. Ik ben zo vrij geweest je bericht te kopieren en op een aantal fora's te plaatsen waar klassieke auto's aan bod komen. Daar kwam ondermeer de volgende reactie uit:</p><p>"Toch even informeren bij de lokale politie, kan zijn dat men de Amazon afgesleept heeft ivm gevaarlijk onverlicht obstakel."</p>
- Janko Koen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2006 02:06 #83213
door Janko Koen
Beantwoord door Janko Koen in topic Mijn Amazone is gestolen let op de uwe
<p>Het is inderdaad stevig balen(zacht uitgedrukt) wanneer je Amazon na een nachtje langs de snelweg te hebben gebivakkeerd weg blijkt te zijn.</p><p>Maar het is heel goed mogelijk dat de Amazon op last van de politie of Rijkswaterstaat weg is gesleept. Het is namelijk zo dat een auto op of langs de vluchtstrook een gevaarlijk obstakel voor medeweggebruikers is. Niemand heeft er iets aan wanneer er een ander boven op de auto knalt. En de eigenaar al helemaal niet. De auto zal veelal binnen een paar uur worden afgesleept. Het is raadzaam om in zo'n geval Rijkswaterstaat of de politie te bellen en te vragen hoe het er voor staat. Zij weten namelijk ook welke berger er is ingeschakeld. Veelal zal echter voor het daadwerkelijke afslepen contact worden opgenomen met de eigenaar, mits deze uiteraard bereikbaar is op zijn of haar thuisnummer.</p><p>Ik weeet dit, omdat ik zelf bij Rijkswaterstaat Friesland werk en mij bezig houd met het Incident Management, waar dit onder valt.</p><p>Ik hoop dat dit het geval is en dat niet een of ander minder oprecht persoon de auto heeft gestolen.</p><p>Theo... succes en sterkte ermee.</p><p>Ik heb Theo al een e-mail gestuurd met bovenstaand verhaal erin, maar nu weet tenminste ook de rest van het forum even hoe het beleid langs de autosnelwegen is.</p><p>Met vriendelijke groet,</p><p>Janko Koen</p>
- Vincent Kroese (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-12-2006 14:58 #83212
door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Mijn Amazone is gestolen let op de uwe
@Ton / koen,
ik weet dat jullie reacties alleen maar goed bedoeld zijn, maar ik neem toch echt aan dat het slachtoffer dat (de mogelijkheid van weggesleept zijn) toch echt wel onderzocht heeft. Je auto achterlaten op de vluchtstrook is een ding, maar dom genoeg om niet de meest logische optie even te hebben nagegaan is 'ie vast niet. Bovendien heeft Theo aangifte gedaan bij de politie, dus ik neem aan dat een dergelijke mogelijkheid dan sowieso al onderzocht is? Nou ja, het blijt goedbedoeld
ik weet dat jullie reacties alleen maar goed bedoeld zijn, maar ik neem toch echt aan dat het slachtoffer dat (de mogelijkheid van weggesleept zijn) toch echt wel onderzocht heeft. Je auto achterlaten op de vluchtstrook is een ding, maar dom genoeg om niet de meest logische optie even te hebben nagegaan is 'ie vast niet. Bovendien heeft Theo aangifte gedaan bij de politie, dus ik neem aan dat een dergelijke mogelijkheid dan sowieso al onderzocht is? Nou ja, het blijt goedbedoeld
- Ton van Spanje
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-12-2006 21:06 #83211
door Ton van Spanje
Beantwoord door Ton van Spanje in topic Mijn Amazone is gestolen let op de uwe
<p>Vincent,</p><p>Beter wel meegedeeld en niet nodig, dan niet meegedeeld en wel nodig......................</p>