Winterbanden
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-01-2007 17:30 #83838
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Winterbanden
<p>Mocht je uiteindelijk winterbanden op bredere velgen vinden let dan extra goed op met sneeuwkettingen.</p><p>Er moet genoeg vrijloop (ook op snelheid!) zijn tussen de (achter)wielkast en de sneeuwketting. En let op losse uiteindes (al hebben moderne kettingen die niet echt meer). Anders fungeert het geheel zo als een blikopener.</p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-01-2007 18:51 #83837
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Winterbanden
Je hebt tegenwoordig ook "sneeuwsokken" die je ipv sneeuwkettingen kunt monteren. Dat is een kunstof hoes die je om de banden legt. Schijnen makkelijker te monteren zijn als kettingen en ze beschadigen je velgen niet en nemen ook nog eens een keer minder ruimte/gewicht in. Die sneeuwkettingen kunnen een crime zijn om om je banden te leggen in de kouwe sneeuw! Ik heb alleen geen idee wat die sokken moeten kosten. Ik zag ze laatst in dat autoprogramma van Bavo Galema.
- Ruud Reniers
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
29-01-2007 19:29 #83836
door Ruud Reniers
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Winterbanden
neem eens contact op met wilpac ... ooit een hele rij winterbanden in een stelling zien staan...
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-02-2007 19:16 #83835
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Winterbanden
<p>pas wel op met de maat Peter: </p><p>je hebt het over 165/65R15, en die zijn beduidend kleiner dan de 165/80R15 die onder de Amazon passen/horen; je krijgt dus minder grondspeling, hogere toeren bij gelijke snelheid en afwijkende snelheidsmeter/km teller (en misschien is het draagvermogen ook minder?); ik zou zo'n klein bandje nooit onder de Amazon leggen!</p>
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-02-2007 22:41 #83834
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Winterbanden
peter op speurders.nl staat nu een setje met velgen
www.speurders.nl/autosonderdelen/bandenv....html?ito=1575&itc=0
www.speurders.nl/autosonderdelen/bandenv....html?ito=1575&itc=0