Winterbanden
- Peter Van der Els (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2007 17:25 #51542
door Peter Van der Els (GAST)
Winterbanden is gemaakt door Peter Van der Els (GAST)
<p>Heeft er iemand toevallig een set winterbanden liggen die ik voor een weekje (eind februari begin maart) vakantie in Duitsland zou kunnen gebruiken, indien gewenst tegen vergoeding? Ik heb een '66 Amazone op standaard velgen en Michelin XZX banden.
En heeft er iemand ervaring met het rijden in Duitsland gedurende de winter zonder winterbanden - wordt hierop gecontroleerd, maakt het uit voor de verzekering? Formeel zijn ze bij de oosterburen verplicht in winterse omstandigheden...</p><p>Bedankt, Peter.</p>
En heeft er iemand ervaring met het rijden in Duitsland gedurende de winter zonder winterbanden - wordt hierop gecontroleerd, maakt het uit voor de verzekering? Formeel zijn ze bij de oosterburen verplicht in winterse omstandigheden...</p><p>Bedankt, Peter.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-01-2007 17:39 #83847
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Winterbanden
<p>165R15 winterbanden worden nauwelijks meer gemaakt; er staan toevallig wel 4 stuks bij " speurders" aangeboden, Michelin m+s100, als ze niet te veel verouderd zijn is dat een buitenkansje!</p><p>Er is geen duidelijke verplichting om winterbanden te monteren zodra je de grens over gaat, maar in winterse omstandigheden ga je wel nat zonder winterbanden, zeker als je betrokken raakt bij een ongeval en al helemaal als dat komt door de zomerbanden</p><p>MAAR: in deze tijd naar Duitsland gaan op zomerbandjes is zeer onverantwoordelijk, alleen al dat idee moet je niet hebben; zelf rij ik permanent op winterbanden en ik heb er in de winter in Duisland altijd erg veel plezier van gehad</p>
24-01-2007 17:43 #83846
door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Winterbanden
<p>Kijk eens op de site van de ANWB, ik heb gehoord dat daar veel info te vinden is.
Kans dat je een boete / probleem krijgt is zelfs bij een aanrijding klein, meen ik me te herinneren. </p>
Kans dat je een boete / probleem krijgt is zelfs bij een aanrijding klein, meen ik me te herinneren. </p>
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-01-2007 19:55 #83845
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Winterbanden
<p>Als ze al controleren is de boete minimaal, zo rond de 20 euro. </p><p>Maar als je brokken maakt schijnt het anders te liggen. Zelfs je verzekering zou dwars kunnen liggen, kleine lettertjes en zo: "de verzekerde dient alles in het werk te stellen om schade te voorkomen" blabla. Dat doe je dus niet als je met zomerbanden door een gebied rijdt waar winterbanden zijn voorgeschreven... </p><p>Last but not least moet je natuurlijk ook nog denken aan de veiligheid voor jezelf, je medepassagiers en je medeweggebruikers. Winterbanden schelen echt gigantisch qua wegligging/grip in sneeuw t.o.v. zomerbanden! </p>
Groet, Hans
- Kees van der Heiden (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-01-2007 10:59 #83844
door Kees van der Heiden (GAST)
Beantwoord door Kees van der Heiden (GAST) in topic Winterbanden
<p>Ik heb nu sinds twee jaar winterbanden onder m'n normale auto, en ze nog nooit nodig gehad. Zeg nou zelf, die winters tegenwoordig...</p><p>Je kan het ook filosofisch bekijken, als het pokkeweer is, ga je gewoon niet rijden. Bij fatsoenlijk weer en droge weg zijn zomerbanden ook goed. En in de wintersportplaats als(!) er sneeuw ligt ga je met de bus of je doet sneeuwkettingen om.</p><p> </p>
- Peter Van der Els (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2007 11:24 #83843
door Peter Van der Els (GAST)
Beantwoord door Peter Van der Els (GAST) in topic Winterbanden
Dank voor jullie reacties. Nodig of niet (tijdens een eerder winters bezoek aan Duitsland jaren geleden ging ook alles goed ondanks wat sneeuw omstandigheden) wil ik toch een setje onder de auto doen. Dus blijft de vraag: wie kan mij - tijdelijk - aan zo'n set helpen? (Pieter, ik kon die set op speurders niet vinden... ) Tschuss, Peter.
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-01-2007 11:36 #83842
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Winterbanden
<p>Vergeet niet dat goede zomerbanden beter zijn dan slechte winterbanden. Monteer wel vier winterbanden.</p><p>Vergeet niet de sneeuwkettingen, een paar werkhandschoenen, een matje, een kleine schep(dump of zo) en een flinke deken(s) voor alle inzittenden mee te nemen. </p><p>Bij de ANWB kan je sneeuwkettingen 'huren', dwz eerst kopen en als je ze niet gebruikt hebt dan krijg je je geld terug. Laat je wieldoppen en evt sierringen thuis, die kettingen beschadigen die onderdelen behoorlijk. En mocht je een stoeprandje of zo over het hoofd zien dan kun je de schade beperken, Oh ja, IRK méé.</p><p>Wellicht een leuke tip: ik heb een Ford fiesta krik en wielsleutel onder de motorkap in het orginele hoesje gelegd. Net naast de accu. Met de ene kant van de wielsleutel kan ik de wieldop en sierring verwijderen(er zit zelfs een plastic beschermhoesje op), de sleutelmaat past op de Volvo wielmoer en krik past heel goed onder de kriksteun én ik kan er direct bij met een lekke band!</p><p>In het buitenland geldende eisen die anders zijn dan de Nederlandse kunnen buitenlanders niet op worden afgerekend. Dus als Duitsers winterbanden verplicht stellen kunnen ze dat buitenlanders niet verplichten. Het is natuurlijk wel zo dat je niet met gladde banden gaat rondrijden want dat is gewoon de hele veiligheid aan je laars lappen en is in Nederland ook strafbaar.</p><p>gr marcel</p>
Amazon Combi '66
- Vincent Kroese (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-01-2007 14:25 #83841
door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Winterbanden
Winterbanden lijken overigens ook gewoon nog te koop en niet eens erg duur,
www.bandengids.nl
komt bij de maat 165 uit op de volgende types:
<table width="580" cellspacing="0" cellpadding="0" class="stap2table"> <tbody> <tr> <td colspan="2" class="stap2col1">Hankook</td> <td class="stap2col1">HANKOOK W401</td> <td class="stap2col1">165/80 R15 86Q </td> <td align="right" class="stap2col1">€ 91,63</td> <td align="right" class="stap2col1">€ 53,49</td> </tr> <tr> <td colspan="2" class="stap2col2">Vredestein</td> <td class="stap2col2">SNOW+</td> <td class="stap2col2">165/80 R15 86Q </td> <td align="right" class="stap2col2">€ 130,90</td> <td align="right" class="stap2col2">€ 84,23</td> </tr> </tbody></table>
1e prijs kolom is adviesprijs, 2e prijs kolom verkoopsprijs via bandengids.nl, exclusief montage bij een bandenboer in je buurt.
Groet,
Vincent
<table width="580" cellspacing="0" cellpadding="0" class="stap2table"> <tbody> <tr> <td colspan="2" class="stap2col1">Hankook</td> <td class="stap2col1">HANKOOK W401</td> <td class="stap2col1">165/80 R15 86Q </td> <td align="right" class="stap2col1">€ 91,63</td> <td align="right" class="stap2col1">€ 53,49</td> </tr> <tr> <td colspan="2" class="stap2col2">Vredestein</td> <td class="stap2col2">SNOW+</td> <td class="stap2col2">165/80 R15 86Q </td> <td align="right" class="stap2col2">€ 130,90</td> <td align="right" class="stap2col2">€ 84,23</td> </tr> </tbody></table>
1e prijs kolom is adviesprijs, 2e prijs kolom verkoopsprijs via bandengids.nl, exclusief montage bij een bandenboer in je buurt.
Groet,
Vincent
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-01-2007 16:47 #83840
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Winterbanden
<p>Peter,</p><p>Helaas heb ik geen winterbanden voor je te leen, Hier wat er zoal wordt aan geboden.</p><p>Als je zoekt via
www.vergelijk.nl/veiling/
dan doorzoek je in een keer een heleboel veilingsites.</p><p> </p><p>
www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...3D5026-29063-11450-0
</p><p>
</p><p>
</p><p>Succes en veel plezier in duitsland.</p>
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-01-2007 16:48 #83839
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Winterbanden