Forum

• Thomas Groeneveld (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-09-2007 16:18 #86577 door Thomas Groeneveld (GAST)
Beantwoord door Thomas Groeneveld (GAST) in topic Forum
<p>Ik vind persoonlijk de nieuwe type fora, zoals te vinden op www.volvoforum.nl en www.volvo850forum.nl hoogstens onoverzichtelijk.</p><p>Daar bedoel ik mee onoverzichtelijk op de manier dat je niet snel kan zien wat er nieuw is. Je moet met een beetje geluk 15 mappen door, met in alle mappen weer topic`s, die je door moet klikken, en dan een aantal pagina`s verder vind je weer eens 1 nieuwe reactie. Kortom, niet werkbaar als je iedere dag even kijkt wat er vandaag weer nieuw is.</p><p>Persoonlijk vond ik het forum op de oude v44 site dan ook nog mooier, gewoon 1 lange lijst, zonder caterogorisatie. Zoeken doe je toch met de zoekfunctie.</p><p>Harry, gezien de hoeveelheid werk wat zoiets weer opleverd zou ik er niet direct aan beginnen, het forum functioneert nu ook. Wellicht zijn er wel belangrijkere dingen aan de site te maken.</p><p>Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik de tips en vragen over mogelijke extra optie`s op dit huidige forum van mijn voorganger reageerders niet steun.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
19-09-2007 18:17 #86576 door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic Forum
<p><em>"Je moet met een beetje geluk 15 mappen door, met in alle mappen weer topic`s, die je door moet klikken, en dan een aantal pagina`s verder vind je weer eens 1 nieuwe reactie."</em></p><p> </p><p><em></em></p><p>Dit is op te lossen door op de knop te klikken: bekijk berichten sinds laatste bezoek. Dan krijg je een lijst met alle topics waarop gereageerd is sinds jouw laatste bezoek. Deze knop is in ieder geval beschikbaar op het Volvoforum. Als je op een item klikt, ga je ook meteen naar de pagina en het bericht dat jij nog niet gezien hebt.</p>

• Marijn de Koning
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
19-09-2007 20:10 #86575 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Forum
Ik ben voorstander van een moderner forum met meer functionaliteit. Het huidige forum voldoet weliswaar, maar ik heb tot nu toe slechts 1 goed argument gelezen om het niet te doen: de hoeveelheid werk. Ik denk dat als je dit afweegt tegen het werk dat je bespaart aan verdere onwikkeling van het huidige forum dat je op de lange termijn toch beter af bent met zo'n gratis variant.

Het V700 forum is wat mij betreft geen goed voorbeeld. Neem dan bijvoorbeeld het forum van de keverclub. Een stuk mooier en overzichtelijker.

In ieder geval kun je zo'n forum helemaal inrichten zoals je zelf wilt. De hele stijl van de V44 site kun je er in verwerken, en alle extra's die je niet wilt kun je naar gelieven weer uit zetten. Het enige risico lijkt me dat het forum erg populair wordt en dat het daarom moeilijker is om elke dag alles te lezen...

Enkele extra's die mij wel aanstaan:
- Een discussie of mededeling blijvend bovenaan te zetten (Sticky)
- Een discussie te sluiten
- Moderators aanstellen
- Een stemming organiseren (Poll)
- Uitgebreide zoekmogelijkheden
- Persoonlijke pagina en veel instelmogelijkheden voor gebruikers
- Mogelijkheid om contact op te nemen met andere gebruikers (kan alleen als ze dit willen)
- Standaard help functies (FAQ etc) beschikbaar
- Allerlei statistieken en gegevens worden automatisch bijgehouden

En ten slotte wordt deze software continue door ontwikkeld zonder dat je dat zelf hoeft te doen.

• Willy De Baere
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-09-2007 14:26 #86574 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Forum
<p>ok, er is dus diversiteit in Volvo-forum-land, die maakt dat aan ieder's wensen
en behoeftes tegemoet gekomen wordt:</p><p>
www.v44.nl , voor wie geeft om techiek, eenvoud, en overzichtelijkheid,</p><p>en voor de anderen de keuze tussen www.volvoforum.nl of www.volvo-forum.nl ,
of www.volvo700vereniging.nl , of www.volvo850forum.nl , of nog andere.</p><p>
Blijkbaar is toch ook niet iedereen even enthousiast over al die
"standaard"-alternatieven, want verwijzing naar zgn betere site
www.keverclub.nl/phpBB2/ .</p><p>
Ook ik zie dus niet goed in waarom naar uniformiteit ipv diversiteit
moet gestreefd worden?</p><p>
En voor Harry's statistiek: geef mij uiteindelijk ook maar www.v44.nl , de
argumenten zijn al door enkele voorgangers correct en bondig opgesomd.
</p>

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-09-2007 16:31 #86573 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Forum
Ik vind dit forum inmiddels ook goed werken. Komt misschien omdat ik er inmiddels aan gewend ben . Ook als ik een tijdje niet gekeken heb valt er goed bij te lezen.Hoogstens is het jammer dat topics waar nooit een reactie op komt uit het zicht verdwijnen..

• Pieter Singelenberg (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-09-2007 19:11 #86572 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Forum
ik vind het een hopeloos forum en ben een voorstander van de standaardforums zoals www.volvo-forum.nl ; de layout is beter, niet steeds inloggen, en meteen een overzicht wat ik heb gemist sinds de vorige keer; ik merk ook dat ik nog maar zelden op dit forum reageer en steeds meer op de andere genoemde fora aktief ben

• Marijn de Koning
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
20-09-2007 19:34 #86571 door Marijn de Koning
Willy, ik geef ook om techniek en overzichtelijkheid. En ik wil niet naar het 700 of 850 forum, ik wil gewoon bij de V44 blijven met graag wat meer mogelijkheden. De keuze voor standaard software is in de eerste plaats een technische keuze. Je kunt het forum nog steeds zo vormgeven als je wilt. Je kunt zelfs meerdere vormgevingen defineren en daarna de gebruiker zelf laten instellen hoe ze het forum graag zien!

• Harry Loof (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
23-09-2007 17:57 #86570 door Harry Loof (GAST)
Beantwoord door Harry Loof (GAST) in topic Forum
<p>uit bovenstaande reactie leid ik af dat ik niets hoef te veranderen. </p><p>Zijn er niet meer forum gebruikers die willen reageren? Alleen kort de vermelding 'huidig forum is OK' of 'ik wil iets anders' helpt ook mee om een keuze te maken..</p><p>groeten Harry (webmaster)</p>

• Marijn de Koning
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
23-09-2007 20:28 #86569 door Marijn de Koning
Harry, misschien is het dan een idee om het huidige forum wat uit te breiden qua functionaliteit.
Voor reacties zou je een poll op de voorpagina kunnen zetten met daarbij een korte uitleg over de verschillen, en een link naar deze discussie voor als mensen een uitgebreide reactie willen geven of meer voor en tegens willen lezen.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-09-2007 08:20 #86568 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Forum
<p>Hoewel een standaard forum automatisch specifieke forum functionaliteiten biedt, kan ik me voorstellen dat het de voorkeur heeft om dit forum uit te breiden met enige functionaliteiten in plaats van diezelfde energie stoppen in het migreren van de content. </p><p> </p><p>Wellicht kunnen we de discussie van wel of geen standaardforum verschuiven naar wensen ter uitbreiding / optimalisatie van dit forum, want zoals reeds opgemerkt, functioneert het op zich prima. Hier al een aantal zaken van mijn kant. (Al kan ik niet zo goed inschatten of de implementatie in de huidige site veel of weinig werk zal zijn.)</p><p>- Persoonlijke pagina per (forum/club) lid (staat evt los van het forum) voor presentatie auto's en even voorstellen</p><p>- Ook onderwerpen zonder reactie opnemen in 'reacties laatste 7 dagen'</p><p>- Zoekresultaten sorteren in volgorde van nieuw naar oud (= nu oud naar nieuw)</p><p>- Per ongeluk dubbel posten na het drukken op refresh voorkomen of naast edit mogelijkheid ook een verwijder mogelijkheid toevoegen</p><p>- Zoekfunctie verfijnen/verbeteren (het is soms lastig topics te vinden waarvan ik zeker weet dat ze bestaan)</p><p>- What you see is what you get editor (dit ding) aanpassen zodat je voor een witregel in je uiteindelijke bericht niet twee keer op Enter hoeft te drukken.</p><p> </p><p>En nog een algemeen item voor de V44 website, maar ik denk dat die wellicht te fundamenteel is om aan te pakken. De registratie van waar je bent in de navigatie wordt op een of andere manier op mijn computer gedaan (cookie??). Hierdoor is het niet mogelijk om met twee verschillende tabbladen in de V44 site te browsen. Bijvoorbeeld een link naar het VOD of een oud topic opzoeken op het moment dat je een nieuw forumbericht aan het typen bent. Als je dit in hetzelfde venster doet, gaat vervolgens het opslaan van de reactie op het forum mis. (Overigens is dit te voorkomen door de link even in een andere browser op te zoeken).</p><p> </p><p>Dit waren mijn gedachten zo op het eerste gezicht. Iemand aanvullingen?</p><p>Groeten Lars</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD