Forum

• Harry Loof (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
18-09-2007 22:50 #50936 door Harry Loof (GAST)
Forum is gemaakt door Harry Loof (GAST)
<p>Beste leden en gasten,</p><p>Bij deze zou ik graag jullie reactie vragen op dit forum over het forum. Er is in het verleden al verschillende malen door leden en gasten voorgesteld het forum om te zetten naar huidige veel gebruikte forums, zoals bijvoorbeeld het forum op www.volvo-forum.nl . Deze forums zijn gebaseerd op gratis te verkrijgen software, en bieden veel standaard functionaliteit. </p><p>Nu ben ik benieuwd of wij als forumgebruikers dit ook echt willen, of zijn we tevreden met het huidige forum. Moderne forums bieden veel functionaliteit, en zijn makkelijker te beheren dan ons huidige forum. Maar ons huidige forum is misschien wel uniek door zijn eenvoud, en de informatie die wij als leden en gasten willen vinden kunnen wij ook eenvoudig vinden.</p><p>De reden dat ik deze vraag stel is dat het wel mogelijk is om een ander forum in de V44 site actief te maken, maar dat is heel erg veel werk. Denk hierbij aan integratie met de bestaande gebruikers database, vormgeving (waar ook aan gewerkt wordt) en overzetten van de bestaande inmiddels ruim 40.000(!) reacties. Deze informatie is erg waardevol en moet worden overgezet. </p><p>Ik ben benieuwd naar jullie reacties,</p><p>Groeten van uw webmaster,</p><p>Harry Loof</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-09-2007 23:04 #86586 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Forum
<p>ik kijk sinds V44 online is bijna dagelijks op forum en ik moet zeggen dat de vorige opzet weliswaar minder functioneel was, maar wel overzichtelijker. Indien het mogelijk zou zijn om de meest actuele topic boven te krijgen met de auteur erbij, dan verkrijg je denk ik meer overzicht en daarmee meer interactie. En ja, alle ooit gespuide kennis dient bewaard te blijven</p><p> </p><p>Om terug te komen op <em><strong>het </strong></em>onderwerp van de ALV te weten samenwerking - of was het inlijving - met andere Volvoclubs: naar mijn mening is de opzet van het forum van www.volvo700vereniging.nl een mooie en interactieve. Inmiddels besteed ik meer tijd op forum V700 dan op V44.</p><p> Ik weet met zekerheid dat webmaster Johan Vlagsma bereid is om zijn ide&euml;en en kennis te delen. Als bemiddeling nodig is, weet je me te vinden.</p>

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-09-2007 08:13 #86585 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Forum
<p>Zelf kijk ik ook dagelijks op het forum. Hoewel het goed te gebruiken is, is het nog niet ideaal. </p><p>Zo is het niet meer doorzoekbaar met Google zoals met het oude forum wel het geval was en is de navigatie niet perfect (sortering items vs actief item). Allemaal dingen die was nog wel op te lossen zijn, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden als er goede kant en klare functionaliteit is.</p><p> </p><p>Daarom ben ik voorstander van het overstappen op een standaard forum pakket. Wellicht levert dit ook meteen een wijzigbare persoonlijke pagina met autoinformatie en foto's zoals eerder voorgesteld.</p><p> </p><p>Echter het migreren van de huidige content is dan wel belangrijk en tevens de grootste uitdaging. Wat een tussenoplossing zou kunnen zijn om de kennis wel te behouden is om de huidige content weliswaar niet in de nieuwe database op te nemen, maar de zoekfunctie van het nieuwe forum zodanig aan te passen dat hij zowel zoekt (of kan zoeken) in de nieuwe en de oude database en de resultaten gecombineerd (maar wel te onderscheiden) weergeeft.</p><p> </p><p>Goed om te zien dat jullie hier mee bezig zijn!</p><p>Groeten Lars</p>

• J.L.M. Bruin
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-09-2007 09:33 #86584 door J.L.M. Bruin
Beantwoord door J.L.M. Bruin in topic Forum
<p>Vooropgesteld dat ik weinig verstand van computers heb en ook niet van forums, moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat het bestaande forum mij wel bevalt. Ik ga er vanuit dat Harry de lay-out van dit forum bedoeld, en niet de hele opzet van de huidige website. Als ik bijvoorbeeld op aanraden van Siang naar www.volvo700vereniging.nl ga, krijg ik al enorme jeuk. Als ik klik op <em>DocBase</em> (wat is dit) krijg ik meteen een foutmelding (fout 403), klik ik op <em>dagboeken</em> gebeurd er weinig, er verschijnt start in het scherm, daar op klikken kom ik niet bij dagboeken, hetzelfde geldt voor <em>foto's</em> (ook meteen rare melding, letterlijk <em>'dit album bevat %count fotos</em>). Het lijkt al met al niet zo lekker te werken en roept meteen de vraag op of het forum dan wel goed functioneert. </p><p>Bij het <em>forum </em>klik ik bij wijze van test eens op <em>benzinemotoren</em> en zie dan een wirwar van onderwerpen met reakties van bijvoorbeeld 1 week, 6 dagen en 21 minuten geleden, ook weinig relevant deze informatie. Het maakt het allemaal zo onrustig. Mogelijk zou je onder bijvoorbeeld benzinemotoren weer tal van subparagrafen moeten aanmaken om er zo toch een beetje duidelijke scheiding in te krijgen.</p><p>Nee, het huidige forum bevalt mij wel prima, ik ken de weg (onbekend maakt onbemind, ik weet het) en kan goed vinden waar ik naar zoek. </p><p> </p><p> </p>

PV544C - 1964
P1800S - 1967
240DL - 1987
C40 - 2021

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-09-2007 12:00 #86583 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Forum
Prima zoals het is, het draait toch uiteindelijk om de inhoud. Ik vind de "standaard forum" software lelijk. De zoekfunctie is wel onmisbaar (en goed), evenals de "laatste 7 dagen reactie" knop.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-09-2007 12:34 #86582 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Forum
<p>Gebruiks vriendelijk is dit forum niet maar dat is mijn mening. De huidige forum's die te zien zijn, zijn daarintegen gebruiksvriendelijker, maar hebben als nadeel dat je veelal onnodige discussies krijgt en dat is bij dit forum niet, misschien ligt dit aan de mensen zelf of aan dit complexe forum wat dus weer mensen afschrikt om dit forum te gebruiken.</p><p> </p><p>Het heeft dus zijn voor en nadelen om een nieuw modern forum te maken.</p><p> </p><p>Als het veel werk is om de gegevens van dit forum om te zetten in een nieuw modern forum, is het dan niet handig om een lijst van wensen op te laten maken en dan deze verbeteringen door te voeren in dit huidige forum.</p>

• Jan Soetens (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
19-09-2007 12:38 #86581 door Jan Soetens (GAST)
Beantwoord door Jan Soetens (GAST) in topic Forum
<p>Omdat ik ook lid van de Volvo700vereniging ben, vind je me ook regelmatig op dat forum terug. Als ik een vergelijk mag maken valt dat toch veruit in het voordeel van het v44 forum uit. Ik zou iedereen aanraden kijk zelf eens op die andere site en trek je conclusie.</p><p> </p><p>Die van mij is dat een groot deel op het forum van de volvo700vereniging valt onder de 'kletshoek' met flauwekul, gebeuzel en niet terzake doende onderwerpen. Kan ook leuk zijn maar daarvoor ben ik geen lid, daarvoor bezoek ik geen auto/oldtimer forum.</p><p> </p><p>Het grote voordeel van de opzet van het v44 forum is daarom dat het zich juist NIET (minder goed) leent voor irrelevant gezever en daardoor alle interessante zaken over techniek makkelijk te vinden zijn.</p><p> </p><p>Groetjes,</p><p>Jan</p>

Groetjes,
Jan

• Gerritjan van Riet (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-09-2007 13:40 #86580 door Gerritjan van Riet (GAST)
Beantwoord door Gerritjan van Riet (GAST) in topic Forum
<p>Laten we niet bang zijn voor de verandering. De standaard pakketten zijn volgens mij prima "tunen" naar een funktioneel geheel zonder overbodige tierelantijnen. Zolang de data bewaard blijft (volgens mij in de praktijk het wezen van ons forum; een kennisdatabank) is de rest meegenomen: betere zoekfunktionalitiet, bijv mogelijkheid tot een auto-"smoelenboek", betere onderhoudbaarheid (nu is het misschien nog te doen voor Harry Loof, maar is dat met een paar jaar ook nog zo?), enz. Over ongewenst geleuter: voor zover ik weet werken veel forum's met een set regels en moderators (een soort beheerders) per forumonderdeel. Als je dit </p>

• Gerritjan van Riet (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-09-2007 13:47 #86579 door Gerritjan van Riet (GAST)
Beantwoord door Gerritjan van Riet (GAST) in topic Forum
<p>... (verder van vorig stukje) als je dit zorvuldig opzet, hou je volgens mij best de onzin buiten de deur. Verder nodigt volgens mij het serieuze karakter van dit forum minder uit tot onzin, bovendien heb ik gezien dat er, naar mijn mening, zorgvuldige sociale controle door medeforumleden plaatsvindt (compliment aan u allen mbt beide argumenten). Ik bied me bij deze overigens aan als moderator.</p>

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
19-09-2007 13:57 #86578 door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic Forum
<p>Jammer dat je bericht verder is weggevallen Gerritjan. Wellicht ook een van de nadelen van dit forum? De angst voor 'vervuiling' van een nieuw forum is denk ik onterecht. Er is een apart deel voor te maken, zoals je dat op de meeste andere fora ook terugvindt. De al eerder genoemde kletshoek. Met de komst van een nieuw forum zullen er ook meerdere moderators aan te stellen zijn, die toezicht kunnen houden en zo nodig aanpassingen kunnen doen.</p><p> </p><p>E&eacute;n van de nadelen van het huidige forum vind ik dat er heel veel verschillende topics bestaan over hetzelfde onderwerp. Het zou toch veel mooier zijn om alles bij elkaar te houden? Nu staat er veel informatie verspreid over veel topics. Zonde en niet efficient bij het zoeken naar informatie. Als er bij het forum "nieuwe stijl" een bericht wordt geplaatst over iets dat al eerder is besproken, kan een moderator verwijzen naar een ouder topic en het nieuwe topic vervolgens sluiten. Werkt zeer efficient.</p><p> </p><p>Het forum "nieuwe stijl" kan ook veel persoonlijker worden. Een echte "community". Een persoonlijk profiel aanmaken, met foto's en info van en over jezelf. En van je Volvo('s) natuurlijk. Dat schept veel meer een band. Ik weet dat er mensen van het Volvo-forum.nl bij meetings elkaar gaan opzoeken. "Ben jij die en die van het forum? Ik herkende je auto!" Naast techniek dus ook meer sociale bezigheden. En is dat nu niet net wat het bestuur van de vereniging ook al heeft geconstateerd?</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD