achterveren

  • Theo Minderman (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-02-2008 12:24 #50577 door Theo Minderman (GAST)
achterveren is gemaakt door Theo Minderman (GAST)
hallo ik wil graag een adres weten waar je verzwaarde veren kunt bestellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2008 16:50 #88314 door Rob Kooi (GAST)
Beantwoord door Rob Kooi (GAST) in topic achterveren
<p>Beste Theo,</p><p>Goed adres met alle mogelijkheden is Volvo Klassiekers in Barneveld.</p><p>Hebben deze eigenlijk altijd op voorraad en een brug om eventueel te monteren.</p><p>Heb voor zowel mijn Combi als Sedan hier de veren gekocht en zeer goed te spreken.</p><p>Gr Rob</p>

Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2008 21:57 #88313 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic achterveren
<p>Een andere mogelijkheid schijnt te zijn om met schotels de achterkant te verhogen. Voordeel: origineel veerkarakter en t&oacute;ch hogere kont.</p><p>Ik had zwaardere veren onder mijn oude zmazon combi en dat beviel me slecht. Hij wordt mij te hard geveerd.</p><p>Bij mijn 1972 144 met gastank ga ik het op de andere manier proberen op te lossen. Iemand nog gedachten over dit onderwerp?</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2008 05:45 #88312 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic achterveren
Als het is om de effecten van een gastank op te vangen kunnen (iets) zwaardere veren best. Je verhoogt immers het gewicht van de auto en met daarop aangepaste veren verandert het veergedrag van de auto minimaal.
Schotels en van die rubber ballen in de veer blijf ik een beetje noodoplossingen vinden. Koni had vroeger "Load adjuster" schokdempers die, naar mate ze meer werden ingedrukt, harder terugveerden. Of ze er nog zijn weet ik niet.
Veruit de beste oplossing, zeker als je een kar of caravan trekt, zijn de luchtschokdempers van Monroe. Met behulp van een externe compressor (tankstation) of een minicompressortje in de auto kun je de hoogte van de achterkant perfect bijregelen. Wel prijzig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2008 19:14 #88311 door Rob Kooi (GAST)
Beantwoord door Rob Kooi (GAST) in topic achterveren
Wanneer we praten over de ouderwetse verzwaarde veren geef ik Pieken Tom gelijk. Hiervoor worden echter tegenwoordig de z.g.n. HD veren geleverd. Veergedrag in beginsel gelijk aan bestaand maar naarmate de belasting hoger wordt neemt het veergedrag progressief toe dus stugger. Om de achterkant met allerhande lapmiddelen te verhoen werkt in mijn ogen niet aangezien je toch blijft werken met eigenlijk een slappe standaard veer. Luchtgeveerd is natuurlijk het mooiste, maar HD veren werken tegen een aantrekkelijkere prijs zeker zo goed. Als daarnaast nog Bilstein schokbrekers plaatst worden is het helemaal af aangezien je wegligging dan super is.

Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Theo Minderman (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-02-2008 17:04 #88310 door Theo Minderman (GAST)
Beantwoord door Theo Minderman (GAST) in topic achterveren
<p>bedankt allemaal voor deze info hier kan ik zeker iets mee.</p><p> </p><p> </p><p> m.v.g.theo</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-02-2008 19:03 #88309 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic achterveren
Hallo Theo, ik heb op de beurs in oktober van die rubber ballen gekocht en in mijn achterveren geplaatst.Ik heb een Amazon met lpg tank en er zitten regelmatig volwassen personen achterin de auto.Voorheen waren de verkeersdrempels een drama,nu niet meer.Een bocht een beetje hard nemen was er niet bij, nu kan ik er bijna vol door.De wegligging is enorm verbeterd.Je kan de ballen doormiddel van een klein kompressortje oppompen of zachter maken.Oftewel het veer -gedrag helemaal naar de situatie aanpassen wat jij op dat moment wil.Ik vind het idiaal!!!.Groetjes Jan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-02-2008 20:22 #88308 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic achterveren
<p>H&eacute; Rob, da's een goed verhaal. </p><p>Ik wist niet dat progressieve veren leverbaar waren. Zijn die er ook voor 140's? Ik zie bij alle handelaren alleen maar "verzwaarde" veren. Waar haal je de veren die jij bedoelt?</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2008 19:20 #88307 door Rob Kooi (GAST)
Beantwoord door Rob Kooi (GAST) in topic achterveren
<p>Hallo Tom,</p><p>Te koop in Barneveld bij Volvo Klassiekers.</p><p>Zijn ook leverbaar voor 140 modellen zolwel sedan als Estate.</p><p>Prijzen staan op de site.</p><p> </p>

Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.