Amazon hangt scheef achter

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
15-07-2009 08:31 #49597 door Arco Ruighaver (GAST)
Amazon hangt scheef achter is gemaakt door Arco Ruighaver (GAST)
<p>Ik zit met een klein probleem,</p><p>Ik heb onder mijn Amazon 7J velgen gemonteerd met achter 205 en voor 195 banden. Nu loopt bij het inveren op het moment dat je een drempel af rijd het rechter achterwiel tegen de wielkast. Op zich niet heel vreemd, de veren 672214 (normale Sedan veren) kunnen ondertussen wel op zijn. Ook zit er links en rechts hoogteverschil van 3cm tussen de grond het de spatbordrand, waarbij de rechterzijde de laagste is. Tevens staat de af verder naar links ivm het inzakken en het onder spanning staan van de torsiestang achter. </p><p>Echter we hebben de achterveren vervangen door de HD variant (zelfde lengte als de originele) en nu is het raken van de band tegen de wielkast over, maar de auto staat voor mijn gevoel veel te hoog achter. Het vreemde is dat er echter nog steeds het hoogteverschil van +/- 3 cm links/rechts aanwezig is.</p><p>Uiteindelijk wil ik graag rondom verlagen 3 cm hierbij verwacht ik op het niveau te komen van mijn reeds uitgezakte normale achterveren, echter stug genoeg om het wiel niet tegen de spatbordrand te laten komen, maar ik moet dan natuurlijk wel eerst het verschil tussen links er rechts oplossen.</p><p>- Silentblocks zijn goed.
- Veerschalen onder zijn goed.
- Veer rubbers boven zijn goed.
- Nieuwe HD veren.
- Achtervelgen zijn 7J, banden 205/65/15
- Aan de voorzijde staat hij wel recht.</p><p>Iemand suggesties waar dit verschil in kan zitten?
Groetjes Arco</p><p> </p><p> </p>

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2009 09:53 #92617 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Amazon hangt scheef achter
De hoogte wordt bepaald door de lengte van de veer en de plek van de veerschotel in het chassis. Kan niet anders. Zet de auto op een vloer die recht is en zet 2 steunen onder het chassis zodat de achterwielen vrij zijn. Meet nu eens vanaf de vloer de afstand op tot de veerschotels. Meet ook voor de zekerheid de veren (nog)eens na.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2009 10:40 #92616 door Niels Brugman
Beantwoord door Niels Brugman in topic Amazon hangt scheef achter
U zegt dat u meet vanaf de spatbordrand naar de grond. De vraag die dan bij mij opkomt is of beide spatbordranden wel hetzelfde zijn. Misschien dat die ooit niet heel netjes zijn vervangen. De ene kant te hoog ingelast, de andere te laag oid. 't Zou jammer zijn als u van alles probeert en 't probleem elders ligt.

U zou eens vanaf de spatbordrand naar boven kunnen meten, bijvoorbeeld totaan die strakke lijn in 't plaatwerk. Gebruik eventueel een papieren/kartonnen malletje, zodat een verschil snel duidelijk wordt. Ik zou ook even vanaf een andere plek de afstand tot de vloer meten, zoals bij de dorpels of de naad boven de ribbelplaat.

Groeten,
Niels

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.