PU bus lijk niet helemaal lekker te passen, wat gaat er fout?

Lees meer
17-10-2021 12:59 #196166 door Gerben Remmelts
Wij zijn bezig met het prepareren van onze Amazon uit 1969. Onderdeel daarvan is het opknappen van de achterwielophanging en het monteren van PU bussen.

de draagarm en panhardstang zijn prima gelukt, maar bij het monteren van de eerste bus in de reactiearm lijkt er iets niet goed te gaan, zie onderstaande foto’s. 

 









in mijn ogen zouden er 2 zaken oorzaak kunnen zijn:
1. De PU bus is niet de juiste
2. de rubbers welke ik heb uitgeperst waren toch voorzien van een metalen buitenmantel die toch nog in de reactiearm zit, waardoor de diameter verkleint wordt.

mocht iemand uitsluitsel kunnen geven, dank alvast!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2021 14:41 #196170 door Rob Funcke
Als ik de 4e foto bekijk zit er nog een bus in de reactiearm.
Deze zit er bij mij Amazon 1968 niet in. De doorsnee van de bus is bij mij 29 mm.
Monteren van rubber in stalen bus gaat beter als je het insmeert met vaseline.

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2021 16:55 #196178 door Han Misdom
Dag Gerben, als ik in het onderdelenboek kijk zie ik dat er (tenminste) twee typen rubbers in omloop zijn voor de reactiearmen
onderdeelnummer 672226 t/m chassisnummer 280978
onderdeelnummer 678790 vanaf chasssisnummer 280879

Als ik op de foto's kijk dan zie ik dat jij een reactiearm hebt met een recht gat terwijl je een diabolo rubber gekocht hebt. M.a.w. je hebt het verkeerde rubber voor deze reactiearm.

LET OP: helemaal blind varen op chassisinumer kan soms link zijn omdat er in het verleden wel eens wat "gerommeld" is aan onze auto's. Dus check & double check

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
17-10-2021 18:27 #196183 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic PU bus lijk niet helemaal lekker te passen, wat gaat er fout?
Hallo Gerben

Ik ben het met Rob eens dat het er veel van weg heeft dat er nog de stalen bus van het vorige rubber in de stang zit.

Heb wel vaker clubleden aan de balie in Elshout gehad die dit niet hadden opgemerkt.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2021 19:52 #196185 door Gerben Remmelts
Beantwoord door Gerben Remmelts in topic PU bus lijk niet helemaal lekker te passen, wat gaat er fout?
Dank allen voor de snelle reacties.

Ga eens navraag doen bij de leverancier vwb de pu bussen qua vorm. Vanuit chassisnummer zouden het idd de diabolo vorminge bussen moeten zijn, maar gat is idd recht.

daarnaast als eerste stap eens kijken of ik die stalen bussen eruit ga krijgen door ze in te zagen met een ijzerzaag (bij de draagarm is dit ook gelukt dus zal nu ook wel goedkomen ;) )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.