achterveer progressief Amazon Kombi?

Lees meer
08-08-2017 17:17 #171074 door Rudi Dortangs
achterveer progressief Amazon Kombi? is gemaakt door Rudi Dortangs
Hallo,
Nordicar biedt de volgende achterveren voor een Amazon Kombi aan:
shop.nordicar.com/nl-nl/volvo-parts/acht...rogressief-1851.html
Volgens de beschrijving zouden deze progressief zijn, maar dat zie ik er niet aan op de foto en blijkbaar zijn ze in het echt ook op volle lengte met dezelfde windingen. Ik ken progressieve veren zo, dat de windingen over de lengte van de veer verschillen. Heeft iemand ervaring met deze veren en/of kan iemand zeggen of progressieve veren ook zonder verschil in windingen bestaan?
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
08-08-2017 19:21 - 08-08-2017 19:22 #171076 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic achterveer progressief Amazon Kombi?
Hallo Rudi;

Ook bij Nordicar heb je het wettelijk recht om goederen binnen 14 dagen zonder opgave van redenen te retourneren als je het goed koopt via de webshop. Het gaat wat moeilijker dan bij ons, maar je kunt ze uit proberen. Zie hiervoor de algemene voorwaarden van Nordicar. (o.a. formulier downloaden, originele verpakking etc.)

De mening van anderen vind ik altijd moeilijk, wanneer vind je het progressief genoeg? Zelf heb ik de achterzijde van mijn combi verhoogd door 4cm dikke blokken onder de veren te plaatsen en dat bevalt prima.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-08-2017 19:32 #171078 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic achterveer progressief Amazon Kombi?
Hallo Cor,
bedankt voor je reactie. Het gaat mij erom of deze veren progressief kunnen zijn ofschoon ze op de volledige lengte dezelfde winding hebben. Versterkte veren of blokken is wat anders dan progressief en ken ik al bij mijn 145, blokken bij de Amazon Kombi is wat moeilijker dan bij de 140 denk ik.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
08-08-2017 20:06 - 08-08-2017 20:16 #171081 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic achterveer progressief Amazon Kombi?
Hoi Rudi;

mijn bericht is ook een beetje consumenten voorlichting; nu ik vrijwilliger ben bij onze webshop zie ik dat regelmatig onderdelen worden geretourneerd; ook bij de commerciele onderdelen webshops heb je wettelijk de 14 dagen retourrecht als het onderdeel niet bevalt of what ever.

Het ging mij erom dat je zelf kan beoordelen of de veren bevallen. Blokken bij de Amazon combi is goed te doen, mijn volgorde is: Draagarm, blok, bovenste veerhouder van de mcpherson van een 240 en daarop originele combi veer. Bout erdoor en klaar.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-08-2017 20:25 #171084 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic achterveer progressief Amazon Kombi?
Als de windingen over de lengte van de veer gelijk zijn, zie ik niet hoe de veer progressief kan zijn. Maar ik ben ook niet alwetend... Heb er zelf ook geen ervaring mee, maar ofschoon wordt gezegd dat het veercomfort met progressieve veren niet wordt verminderd, hoor ik ook andere geluiden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-08-2017 20:28 #171085 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic achterveer progressief Amazon Kombi?
Hallo Cor,
ik hoop toch dat men alleen maar nieuwe en niet al eens gemonteerde onderdelen retourneert.
Bedankt voor de tip met de veerhouders van een 240.
Trouwens alleen maar lof over de onderdelenverkoop van de club.
groeten,
Rudi.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-08-2017 20:39 #171086 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic achterveer progressief Amazon Kombi?

Rudi Dortangs schreef : Volgens de beschrijving zouden deze progressief zijn, maar dat zie ik er niet aan op de foto en blijkbaar zijn ze in het echt ook op volle lengte met dezelfde windingen. Ik ken progressieve veren zo, dat de windingen over de lengte van de veer verschillen.

Lijken me op de foto inderdaad gewoon lineaire veren. Vraag is echter: klopt de foto bij het artikel en omschrijving?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-08-2017 21:04 #171088 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic achterveer progressief Amazon Kombi?
Hallo Lars,
dat de foto overeenkomt met het beschreven artikel (windingen op volledige lengte hetzelfde) is bevestigd, daarom vraag ik het. Ik ken namelijk geen progressieve veren die lineair uitzien.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2017 09:58 #171098 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic achterveer progressief Amazon Kombi?
Ik heb jaren geleden progressieve veren onder mijn combi gezet (die kwamen van een andere leverancier) maar die zien er toch anders uit. Daar zie je inderdaad dat ze progressief gewonden zijn en niet lineair. Heb zo snel geen foto bij de hand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2017 22:40 #171109 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic achterveer progressief Amazon Kombi?
Oplossing van de vraag: ze zijn blijkbaar licht progressief, de eerst twee windingen zitten iets dichter op elkaar dan de andere, dat is nadat men het weet ook op de foto te zien.
Na wat lezen over progressieve veren het volgende: echt progressieve veren zijn er blijkbaar vrijwel niet, daarvan is per winding de afstand weer iets groter. Wat meestal als progressief verkocht wordt zijn gestapelde lineaire veren: een deel met de ene spoed en een ander deel met een andere spoed. Het verschil daarvan in gebruik: bij de gestapelde liggen na een bepaalde belasting een helft van de windingen op elkaar en heb je alleen nog het lineaire van het andere deel, bij echte progressieve gaan bij verdere belasting steeds meer windingen op elkaar liggen, dus niet van een deel van de veer alle windingen in een keer.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.