achterveren PV544

Lees meer
26-02-2014 12:09 #137983 door Gert Vegter
achterveren PV544 is gemaakt door Gert Vegter
Nieuwe achterveren voor een PV444/544 (ond.nr. 87936) kosten bij de clubshop bijna 100 euro per stuk, echter bij Scandcar of Nordicar iets meer dan de helft. Is het verschil in kwaliteit ook zo groot?

Verder worden ze bij Nordicar aangeduid als "progressieve" veren. Dat lijkt me niet origineel. De vraag rijst ook of ze alleen uiterlijk progressief zijn of daadwerkelijk meer veersterkte bij maximale belading geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2014 17:56 #138005 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic achterveren PV544
Dag Gert,

Verschil tussen VKO of de andere shops zou ik niet weten.
Wat betreft progressieve veren is geeft dit een andere vering dat de standaard veren. Ben Flierman heeft een aardig stukje op zijn oude site staan.

www.tinustechniek.nl/1-div-ophanging.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2014 19:31 #138010 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic achterveren PV544
Steven, het artikel van Ben is mij bekend, zo ook de voordelen van progressief werkende veren. Er schijnen echter veren op de markt te zijn welke alleen uiterlijk progressief zijn en niet als zodanig werken. Zie goo.gl/pe12ke
Of is dat reclamepraat c.q. onzin?
In ieder geval ben ik benieuwd naar ervaringen met de als "progressief" aangeduide veren van Nordicar, welke worden verkocht onder het onderdeelnummer 87936 van de originele veren,wat op zich toch wat merkwaardig is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2014 21:20 #138018 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic achterveren PV544
De achterveren van een 140 (behalve de laatste paar bouwjaren want die hebben niet aan beide einden de kleinere winding) passen trouwens zover ik weet ook achter onder een PV.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.