schrapend geluid bij bocht

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2002 13:24 #57151 door
schrapend geluid bij bocht is gemaakt door
Ik heb net mijn achterveren en de achter schokbrekers van mijn amazon combi vervangen, omdat ik toch erg last had van de drempels in Amsterdam. hij "hing ' ook wat naar achteren. Ik heb daarbij toen het linker achterwiel omhoog was gekeken of er speling inzat en of er iets aanliep, maar kon niets constateren. Het volgende gebeurd: als ik een bocht naar links maak hoor ik een schrapend geluid van links achter. Weet iemand wat dit is? zijn het de lagers achter, of de rem, of de lagers die de rem laten aanlopen? Graag advies.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2002 14:19 #59856 door
Beantwoord door in topic schrapend geluid bij bocht
Je zegt dat je Combi iets achteroverhangt. Dan kan de verklaring wel eens heel simpel zijn. Bij mijn 2 - deurs heb ik dat geluid namelijk ook, maar dan alleen als ik "volgeladen" ben met 4 volwassenen. Wat gebeurd er dan namelijk? Als ik wat snel door de bocht ga schraapt dan de spatlap over het asfalt. Wie weet is deze keer de oplossing bij jou ook zo simpel. Succes!Trouwens die kofferbakmat kom je die nog halen? Het is wel een mat voor een sedan-uitvoering hoor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2002 17:24 #59855 door
Beantwoord door in topic schrapend geluid bij bocht
Wat ook nog wel eens wil 'schrapen', is de trekhaak. Althans de beugel die onder de benzinetank doorloopt. Best veilig ook: liever wat lakschade aan je trekhaak dan een 'opengenschraapte' tank bij flinke drempels...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2002 17:27 #59854 door
Beantwoord door in topic schrapend geluid bij bocht
Bij mij was het schrapen het niet goed vastzitten van de trommelhuis (hoe noem je zoiets..) Na deze beter te hebben vastgezet was het geluid verdwenen.<br><B>Groet</b><br><i>Rik</I>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2002 20:26 #59853 door
Beantwoord door in topic schrapend geluid bij bocht
Ik had dit probleem vóórdat ik de veren (voor en achter) had vervangen. De oude hingen toch wel erg door. Bij snel genomen bochten kwamen de spatlappen aan de grond.Ook liep geregeld de trekhaak aan de grond bij het afrijden van verhoogde opritten.Aangezien jij je veren ook hebt vervangen neem ik aan de dat de auto nu hoger ligt dan voorheen. De kans dat het de spatlappen zijn is nu dus klein, zeker als je het eerder niet had. Als je een bocht naar links maak, dan helt de auto naar rechts over en wordt de speling tussen wiel en kuip van het linker achterwiel dus groter, dus daar kan het probleem ook niet zitten. Lagers maken geen schrapend geluid als ze versleten zijn. Remmen misschien wel, maar zeker weten doe ik dat niet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-02-2002 10:12 #59852 door
Beantwoord door in topic schrapend geluid bij bocht
Ik hoorde soms bij het wegrijden een wat klagend krrrak-krrrak-krrrak vanuit het linkerachterwiel. Tijdens de afsteldag heb ik de trommelrem eens open getrokken (letterlijk). Dat ging nogal zwaar en het bleek dan ook dat de remschoenen tegen de trommel aan zaten. Nadat we het afstelnokje met een beetje kruipolie hadden gesmeerd konden we de remmen wat losser stellen en was het krakgeluid over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.