combi-kont omhoog

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-04-2003 00:35 #55977 door
combi-kont omhoog is gemaakt door
Ondanks verzwaarde combi-veren en nieuwe schokbrekers vind ik dat onze Amazon combi achter wat omhoog moet (oa LPG onderbouw) Ik overweeg om een soort opvulringen te draaien die ik tussen de veer en de veerschotel wil plaatsen. Of heeft iemand een beter idee ???? Bedankt vast voor je reaktieAndries

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-04-2003 07:24 #63795 door
Beantwoord door in topic combi-kont omhoog
Je kunt bij de kwikfit oid hulpveren laten plaatsen. Extra veren om je dempers heen.Kosten ca. 150 euro.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-04-2003 09:17 #63794 door
Beantwoord door in topic combi-kont omhoog
Het is jammer dat je al nieuwe schokdempers hebt, maar ik heb onder mijn combi (ook met LPG) van die oppompbare Monroes, en bij mij ligt zelfs met alle vakantiespullen erin de auto nooit achterover (ik heb ook het vermoeden dat de vorige eigenaar verzwaarde veren heeft gemonteerd).Over die rubber ballen tussen de veren hoor je heel verschillende berichten. Persoonlijk zou ik of voor hulpveren of voor nog iets verzwaardere achterveren gaan.Suc6

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-04-2003 23:23 #63793 door
Beantwoord door in topic combi-kont omhoog
Let er wel op dat hulpveren over de schikdempers de bevestigingspunten aan de as kunnen overbelasten. Normale schokdempers dragen nl. geen gewicht van de auto, dat doen de veren. De bevestigingspunten aan de as zijn er niet op gemaakt om ineens wel een deel van het gewicht te gaan dragen. En er is minstens één persoon die aan dit forum een bijdrage levert (of leverde) die afgebroken schokdemperbevestigingspunten aan de achteras heeft gehad a.g.v. dit soort schokdempers!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.