achterveren 145

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-06-2006 19:52 #52202 door
achterveren 145 is gemaakt door
Om de achterkant van mijn 145, met LPG én complete benzinetank, wat omhoog te krijgen onlangs verzwaarde HD-veren gekocht. Helaas, na het monteren geen verbetering. Uit rekeningen van de vorige eigenaar bleek later dat deze inderdaad ook al hetzelfde type had laten plaatsen, 2 jaar geleden. Heeft er nog iemand tips/ervaring om de achterkant op een andere manier wat te verhogen? Oh ja, de 2 jaar oude verzwaarde HD 145 veren heb ik nu te koop; interesse? Zie advertentie onder 140 onderdelen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-06-2006 20:05 #80787 door
Beantwoord door in topic achterveren 145
Ergens op het forum had iemand het over rubbers van een mercedes die zouden dikker zijn dan van een amazone. Wellicht passen deze ook op een 145. Anders is het misschien een idee de voorkant iets te verlagen als de verkeersdrempels dit toelaten, Je kunt dan de veer een stukje inkorten. Verder zijn er nog tijgerballen/loadadjusters misschien heeft iemand daar goede ervaringen mee? succe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-06-2006 21:45 #80786 door
Beantwoord door in topic achterveren 145
Ik heb onlangs bij een altijd zwaarbeladen 740 de oppompbare Monroes vernieuwd. Hoewel ze eigenlijk niet bedoeld zijn voor continu zware last zijn ze onder deze auto desondanks 5 jaar en meer dan 100.000 km meegegaan voordat de balgen lek begonnen te raken. Monroe heeft vast ook iets dergelijks voor de 145...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-06-2006 22:37 #80785 door
Beantwoord door in topic achterveren 145
Nordicar (en misschien ook wel ander leveranciers) heeft aluminium blokken die tussen de veer en de draagarm of aan de bovenkant geplaatst kunnen worden (afhankelijk van het bouwjaar).
Rij zelf al 10 jaar met een 145 uit '71 met verzwaarde veren en blokken (aan de bovenkant)zonder probleem.
Heb nog de origele benzine tank + een 70 liter LPG tank achterin liggen.
Ook bij mijn 164 ('74 blokken tussen draagarm en veer) heb ik dit gedaan zonder problemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-06-2006 09:25 #80784 door
Beantwoord door in topic achterveren 145
Hulpveren bij de Halfords. Betreft rubbers die je in de veer draait en die de uitslag van de veer beperken. Werkt al jaren zeer goed op mijn ama combi, en verbeterd ook de wegligging, stuurgedrag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.