ama sedan achteras onder een ama combi??

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-06-2009 17:06 #92356 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic ama sedan achteras onder een ama combi??
<p>De achterassen van een combi zijn er beduidend in lagere aantallen dan die van een sedan. De kans om een goede sedan as te vinden is dus vele malen hoger dan een goede combi as. Duur hoeven ze niet te zijn.</p><p> Je zou zelfs de steunen van je combi as af kunnen slijpen en die op de sedan as lassen. De fabriek heeft dit immers bij de produktie ook de steunen opgelast.</p><p>Nordrive kan gewoon een sedan combinatie in je oude combi as zetten. Het is maar wat je budget is. Als je eigen achteras lekker stil is zou ik dit overwegen. De as kan dan blijven zitten en hoeft niet te worden uitgebouwd.</p><p>Zelf heb ik een OD geplaatst omdat ik juist die kortere overbrenging in mijn combi voor mijn caravan prettig vind &eacute;n ik heb nu een stillere motor als ik solo op de snelweg rij. Hoeveel toeren het scheelt weet ik niet, w&eacute;l is het motorgeluid flink minder als ik in de OD rij. Ga eens proefrijden met een andere amazon dan weet je wat je zou kiezen.</p><p>Vergeet niet dat als je de allergrootste overbrenging zou kiezen het accelereren ook stukken minder wordt. Straks haal je de top niet meer! Weet je nog met je brommer toen? een t&eacute; groot voortandwiel en je haalde geen snelheid meer.</p><p>gr marcel</p>

Amazon Combi '66

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD