Automaat spoelen

Lees meer
12-10-2023 17:20 #204984 door 16949-dummy
Beantwoord door 16949-dummy in topic Automaat spoelen
Hallo, bedankt voor jullie reacties. Inmiddels heb ik een nieuw filter aangeschaft, (maar niet voor € 55,67) Scandcar verkoopt ze voor minder dan de helft. 
Helaas hoor ik niet van iemand die ervaring heeft met het spoelen, dat was namelijk ook een vraag. Ik ben bij een bedrijf geweest die dat doet, maar ook zij zeggen dat spoelen in feite niet meer is dan goed reinigen, waarbij je dus de hele automaat pakt, dus ook de koppelomvormer. Dat gebeurt niet bij alleen olie uitwisselen. De kosten daarvan: € 325,-
Dat is toch iets om over na te denken, lijkt me. En als ik nu wat positieve of negatieve ervaringen zou horen, zou dat de keuze vergemakkelijken. De bak is niet stuk, of zo, hij schakelt gewoon normaal, zoals deze dat zou moeten doen, maar het is allemaal redelijk 'bonkig'.
Zal ook de aandrijf as eens checken of deze goed is en tevens het differentieel op de achteras. Daar ook maar eens nieuwe olie in gooien...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2023 21:41 #205009 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Automaat spoelen
Ik heb je het al uitgelegd hoe je kunt flushen, echter gezien ATF F op niveau en mooi rood verwacht ik niet dat dit je probleem oplost. Door de carterplug open te draaien komt er wel wat uit, dan kijken of er veel slijpsel in zit of aan de plug plakt. Alks dit zo is ben je klaar, revisie

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.