welke olie voor de hoofdkoppelingclilinder?

Lees meer
03-01-2022 16:14 #197148 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic welke olie voor de hoofdkoppelingclilinder?
Dan zal dat het zijn. Bij mij nam het rap toe destijds dus zeker doen! In rust gebeurde er niet zoveel maar tijdens het intrappen ging het merkbaar harder. Succes alvast met de voorbereidingen voor je mooie trip!

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-01-2022 17:13 #197149 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic welke olie voor de hoofdkoppelingclilinder?
Remvloeistof is een agressief goedje dat je lak aantast. Dus niet te lang hiermee wachten, liever morgen repareren dan volgende week.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-01-2022 17:21 #197151 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic welke olie voor de hoofdkoppelingclilinder?
Dat kan inderdaad plotseling heel snel gaan.Als je het rubber stofhoesje bij het pedaal wat losneemt,zul je zien ,dat de vloeistof zich daarachter heeft verzameld.Ik zou zowel de hoofdcilinder als de hulpcilinder zo snel mogelijk reviseren of vervangen.Je schrijft,  dat het mogelijk jaren geduurd heeft voordat het reservoir leeg raakte.Hoe vaak controleer je het niveau dan ? Ik kijk bij mijn Amazons  om de twee weken naar de niveaus onder de motorkap !

vriendelijke groet, Niek de  Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-01-2022 17:30 #197152 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic welke olie voor de hoofdkoppelingclilinder?
Eerlijk gezegd kan het wel jaren geleden zijn dat ik dat reservoir heb geopend.
Ik zie en voel geen olie bij de hulpcilinder dus waarschijnlijk zit het probleem inderdaad bij de hoofdcilinder.
Ik neem aan dat vervangen niet een al te grote klus is. Olieleiding losmaken van de cilinder, cilinder losmaken van het schutboord, drukstang losmaken van het pedaal en vervolgens in omgekeerde volgorde de nieuwe erop. Vullen met nieuwe DOT 4-olie. Een aantal keren het pedaal intrappen om de lucht eruit te krijgen. Is dit hoe met gedaan moet worden?

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-01-2022 18:03 #197154 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic welke olie voor de hoofdkoppelingclilinder?
Jep, zo eenvoudig is het. De club verkoopt hele hoofcilinders voor een aardig bedrag. Zie  link naar onderdelenshop . Voordeel is dat de dop naar mijn mening een stuk steviger is, maar de originele dop zou ook moeten passen.
Bij het demonteren moet je de gaffel die aan de cilinder zit geschroefd aan de binnenkant (waar het pedaal aan vastzit) gewoon laten zitten. Bij het monteren van de nieuwe cilinder kan je dezelfde afstand dan eenvoudig overnemen.
Als je toch bezig bent zou ik ook de slang tussen de vaste leiding en de 'slave' meepakken + de leiding zelf goed controleren.

Je kan ook voor een revisie-setje gaan. Maar ik heb destijds gelezen dat de meningen daarover zijn verdeeld omdat de cilinder zelf ook gepit kan zijn en dan zal de reparatie niet lang helpen.

Verder in het onderdelenboek even goed kijken waar een koperen ringetje hoort, die was ik vergeten en zorgde toch weer mooi voor een korte vertraging.
Alle onderdelen staan verder  HIER

Succes!

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2022 15:48 #197161 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic welke olie voor de hoofdkoppelingclilinder?
Hallo Joop,
 nog even de hoofdremcylinder, Als je deze gaat vernieuwen, bij een amazon met schijfremmen voor, it onder in de cylinder een plaat je met aan weerszijden 2 groefjes . Die zorgen ervoor dat je remblokken vrij komen zodra de pedaaldruk weg valt. Dit onderwerp al eerder besproken.
 Aangezien de meeste rubbers in het systeem niet zo nieuw meer zullen zijn, wordt remolie DOT 5.1 afgeraden, kan rubber aantasten.
Alleen voor nieuwere systemen met siliconen bestanddelen.

Succes Fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2022 17:18 #197162 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic welke olie voor de hoofdkoppelingclilinder?
Even ter verduidelijking.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2022 17:19 #197163 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic welke olie voor de hoofdkoppelingclilinder?
Dank je wel Fred, maar het betreft de hoofdkoppelingscilinder en die is inmiddels vervangen. 

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2022 05:11 #197186 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic welke olie voor de hoofdkoppelingclilinder?
Je moet eens een keer googlen op Universal professonal cluch master cilinder, ik ben die van mij be shopee tegen gekomen  shopee.ph/Handbreak-Car-Assembly-With-Sc....91090600.7633140125 was 850 pesos prijs moet je door 55 delen heb je Euros..
Onderdelen zijn helemaal hetzelfde als een orginele alleen hij is zwart en heeft een betere schroefdop als een orginele.
Verder si het gewoon elke twee jaar de olie verversen.
Maar ja dat moet ook van het remsysteem dus kun je dat in een keer meenemen.

m.vr.gr.

Johan Geers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2022 10:59 #197214 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic welke olie voor de hoofdkoppelingclilinder?
Bedankt voor de tip, Johan. In Thailand is Aliexpress wellicht een oplossing. Ik ben er niet zo gek op. Bovendien ga ik voor goed boven goedkoop.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.