verschillende lengtes korte voorste deel aandrijfas => van een automaat ?

Lees meer
15-01-2021 11:07 - 16-01-2021 01:10 #192005 door Rudi Dortangs
Hallo,
van de dunne aandrijfas (44,5 mm diameter) van de Amazon heeft het korte voorste deel van de aandrijfas voor een overdrive zover mij bekend een lengte van 40 cm (gemeten van midden kruisstuk tot waar de diameter van de aandrijfas kleiner wordt vanwege het lager). Nu heb ik een voorste deel dat korter is dan dat voor een M40, maar niet zo kort als dat voor een overdrive, het is namelijk 44 cm lang (zoals voorheen beschreven gemeten).
Weet iemand waarvoor deze is?
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2021 11:54 #192007 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic verschillende lengtes korte voorste deel aandrijfas ?
Hi Rudi, die voorste van 44 cm is vermoedelijk van een P1800 of een 140, maar rweet ik niet zeker.
Wat ik wel zeker weet is dat verschil tussen een M40 en een M41 aandrijfas 80 mm is.
succes Fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2021 12:01 #192008 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic verschillende lengtes korte voorste deel aandrijfas ?
Hallo Fred,
dank voor het antwoord, maar van de P1800 en de Amazon weet ik zeker dat de voorste korte delen voor een overdrive even lang zijn (alleen de achterste delen zijn verschillend lang). Van de 140 weet ik het niet helemaal zeker, ik heb bij mijn 145 gemeten, maar deze heeft een M46 en de dikke aandrijfas, en daar zou een 44 cm lang voorstuk zover ik het zie te lang zijn.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2021 16:00 #192012 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic verschillende lengtes korte voorste deel aandrijfas ?
Hallo Fred,
weet je dat met de 80 mm verschil aandrijfas M40 tot M41 zeker? Er is toch een duidelijk groter lengteverschil (ongeveer 28,5 cm) tussen een M40 en een M41 of vergis ik mij? Daar ik de lengte van een M40-aandrijfas niet weet kan ik mijn vraag helaas daarmee ook niet beantwoorden.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2021 16:31 #192013 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic verschillende lengtes korte voorste deel aandrijfas ?
Dag Rudi,

begin 2006 kon ik via werk een schuifmaat met lengte van 100cm gebruiken, waarmee met precisie van 0.02cm,
een aantal afmetingen van cardan assen, M40 schakelbak, en D-type overdrive kon opmeten. De meting werd
gedaan bij 1967 AM sedan met B18 motor. Op basis van mijn rapport met foto's en metingen, maakte Bas Van Vliet er
een pdf bestand van (: 10 pags). Indien je hier (of anders dmv PB) je email adres laat weten, kan ik je dit ev. opsturen.
Je vermeldde afmeting van +-28.5cm ziet er anders wel juist uit, en korrespondeert met mijn metingen.

Groeten, Willy DB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2021 16:48 - 15-01-2021 16:48 #192014 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic verschillende lengtes korte voorste deel aandrijfas ?
Hallo Willy,
hartelijk dank, ik heb je een PB met mijn e-mail adres gestuurd. Ik neem aan dat je daarin hebt staan hoe er gemeten werd.
Weet jij meer over de 44 cm lengte (ipv 40 cm voor overdrive) ? Anders staat deze vraag nog open.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2021 17:32 #192015 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic verschillende lengtes korte voorste deel aandrijfas ?
Hallo Rudi,

ik stuurde je het pdf bestand al op. Daar vind ook ik ergens een afstand van 48.35cm voor een op foto aangegeven afstand;
kan dus korresponderen met je afstand van 44cm, na aftrek van 1 of ander?

Groeten, en succes met je zoektocht naar juiste afstand,

Willy DB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2021 19:54 #192016 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic verschillende lengtes korte voorste deel aandrijfas ?
Hallo Willy,

hartelijk dank voor de pdf. Daarin wordt de totale lengte uiteinde-flensvlak gemeten, en die is bij mij 51,3 cm, dus ongeveer 3 cm meer dan de daar vastgestelde en door jou genoemde 48,35 cm. Dus de korte as die ik heb (origineel, niet naderhand ingekort) is al naar gelang de meetmethode 3 of 4 cm langer dan een korte as voor een overdrive.

Blijft de vraag: heeft iemand een idee waarvoor deze iets langere korte aandrijfas is?

groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
15-01-2021 20:36 #192019 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic verschillende lengtes korte voorste deel aandrijfas ?
Wellicht voor een BW 35?.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2021 00:20 #192023 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic verschillende lengtes korte voorste deel aandrijfas ?
Hallo Cor,
dank voor de tip. Is er iemand hier die de lengte van het voorste deel van de aandrijfas van een automaat kan meten? (Om het vergelijken te kunnen met een aangave van waar naar waar gemeten werd, zie vorige berichten.)
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.