Vreemd geluid op achteras. Wie kan me helpen?!

Lees meer
15-11-2020 10:32 #190909 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Vreemd geluid op achteras. Wie kan me helpen?!
Heren, bedankt voor de adviezen, de as komt bij SLUBO vandaan en is mij als 'goed' verkocht, hij heeft wellicht een tijd in opslag gelegen.
Mijn verdenking gaat uit naar de wiellagers li of pris as, maar we zullen alles checken.
Bij mijn combi heb ik net een soortgelijk 'probleem' gehad, wat na vervangen van lagers en alles monteren niet weg was.
Vervolgens achterwielen gewisseld en bleek een steentje in de velg te zijn, dat hoor je niet op de brug .... ja het kan verkeren.
Johan, ik had het eerst op dit forum moeten bespreken....
Ben van plan om de wiellagers te checken/opnieuw smeren/vernieuwen, eerst links monteren en kijken of rechts de juiste hoeveelheid shims zitten, speling checken en afmonteren met een wielmoer met split pen.
Benieuwd wat we vinden ... zal het hier terug melden.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2020 10:44 #190910 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Vreemd geluid op achteras. Wie kan me helpen?!
Is de as compleet met de ankerplaten gekocht en geplaatst of heb je de ankerplaten overgezet? In het laatste geval moet de speling zeker gecontroleerd worden anders zijn problemen en geluiden te verwachten. Maar Ed zal dit zeker kunnen controleren, heb je voordat je hier de vraag gesteld hebt het eerst met hem contact opgenomen?
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2020 14:03 - 15-11-2020 14:06 #190913 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Vreemd geluid op achteras. Wie kan me helpen?!
Hi Wilco, is een goed advies zie bijgaande plaatjes, Heb zelf zo'n meet opstelling nagemaakt.

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF



Succes Fred
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2020 15:30 #190918 door Wilco Van de Vosse
Beantwoord door Wilco Van de Vosse in topic Vreemd geluid op achteras. Wie kan me helpen?!
Yes!!! ik heb het probleem van het vreemde geluid gevonden!

Nog een keer naar de wielen gekeken en toen zag ik een slijtplek op het loodje van het wiel. En dat was de sleutel..... Wanneer de auto van de brug is loopt de vangband tegen het wiel aan. En dat geeft het kloppende/schurende geluid.

Sorry collega's dat ik jullie hiermee lastig gevallen heb. Maar door jullie opmerkingen, en zeker die van Ed van der Zee, hebben jullie me wel op het spoor gezet. En gelukkig kunnen ogenschijnlijk moeilijke problemen ook eenvoudig opgelost worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2020 16:37 #190920 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Vreemd geluid op achteras. Wie kan me helpen?!
Hoe simpel kan het zijn :) Je moet het alleen even zien.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2020 18:54 #190922 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Vreemd geluid op achteras. Wie kan me helpen?!
Ja zeker heeft hij eerst met mij contact opgenomen, ik had geadviseerd de vraag op het forum te zetten....

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2020 13:35 - 18-11-2020 13:38 #190984 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Vreemd geluid op achteras. Wie kan me helpen?!
Mijn antwoord is achterhaald. :unsure:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.