Vreemd geluid op achteras. Wie kan me helpen?!

Lees meer
14-11-2020 00:11 - 14-11-2020 08:42 #190885 door Wilco Van de Vosse
Vreemd geluid op achteras. Wie kan me helpen?! is gemaakt door Wilco Van de Vosse
Hallo collega's,ik heb een andere achteras op mijn amazone gezet (van Ed van der Zee). Nu is het jankend geluid wel weg maar nu zit er een klop (schurend geluid) in de as. Als de auto een bocht maakt is het geluid weg. Ook als een bijrijder aan de linker kan van de achterbank gaat zitten lijkt het minder. Heeft iemand een idee? Ik heb alles al nagelopen. Wiellagers lijken goed, speling lijkt goed. Als ik auto op de brug zet hoor ik het geluid niet. Dus alleen belast geeft ie dit vreemde geluid. Wie kan me helpen?

Ik heb hieronder de link naar het geluidsfragment gezet.

www.dropbox.com/s/94j3ihv29tui1gr/WhatsA...%2020.06.47.mp4?dl=0

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2020 09:10 #190888 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Vreemd geluid op achteras. Wie kan me helpen?!
Simpel, terug naar de verkoper, deze moet het oplossen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2020 10:00 #190890 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Vreemd geluid op achteras. Wie kan me helpen?!
Ik neem de as zo terug en vergoed het aankoopbedrag, maar dat was niet de vraag ...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2020 10:02 #190891 door Wilco Van de Vosse
Beantwoord door Wilco Van de Vosse in topic Vreemd geluid op achteras. Wie kan me helpen?!
Klopt, daar gaat het me nu niet om. Ik noem Ed alleen maar in vraag zodat iedereen weet dat ik de as van iemand heb die betrokken is bij de club.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2020 14:39 #190895 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Vreemd geluid op achteras. Wie kan me helpen?!
Ik zeg er loopt iets aan bij een van de wielen. Als er zijdelingse druk ontstaat is het weg of minder. Ik zou de hele trein nog een keer heel goed nalopen, vooral bij de wielen.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2020 17:49 - 14-11-2020 17:49 #190898 door Wilco Van de Vosse
Beantwoord door Wilco Van de Vosse in topic Vreemd geluid op achteras. Wie kan me helpen?!
Ik heb vandaag de hele as nog een keer nagelopen maar kan nog niets vinden. Ik ben blij met jullie suggesties. Dus heeft iemand hetzelfde al een keer meegemaakt (luister even naar het geluidsfragment)? Ik heb ook de vulplug gecontroleerd maar deze schuurt ook niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2020 19:00 #190899 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Vreemd geluid op achteras. Wie kan me helpen?!
Hallo Wilco,
je schrijft "Wiellagers lijken goed, speling lijkt goed." en daarbij is "lijken" niet goed genoeg. Zeker ook als de speling niet goed is kan er geluid komen (naast dat de lagers dat niet lang zullen uithouden), ook schurend, daar de steekas met de trommel bij te veel speling tov de aan de as zelf vastzittende ankerplaat en de delen erop en eraan kan bewegen en deze delen elkaar dan kunnen raken (ik neem aan, dat alles op de juiste manier gemonteerd is). Bij te weinig speling zit er spanning op de lagers en in het differentieel, wat natuurlijk ook niet goed is. Zonder juiste speling zou ik niet gaan rijden, dan kun je een goede as kapot maken.
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2020 19:14 #190900 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Vreemd geluid op achteras. Wie kan me helpen?!
Ik heb wel eens een soortgelijk geluid gehad bij een proefritje na werk aan de remmerij..

Weet je zeker dat alle wielmoeren goed vast zitten?

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2020 20:09 #190903 door Wilco Van de Vosse
Beantwoord door Wilco Van de Vosse in topic Vreemd geluid op achteras. Wie kan me helpen?!
Helaas. Wielmoeren zitten goed vast. Was wel een mooie oplossing geweest

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2020 01:42 #190906 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Vreemd geluid op achteras. Wie kan me helpen?!
Kijk eens naar de binnenzijde van de wielen of dat je raakings punten zie.
Anders linkerwiel rechts monteren en rechts links monteren kijken of het geluid meegaat.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.