kwaliteit hoofdkoppelings cilinder

Lees meer
15-05-2020 00:28 #188404 door Johan Geers
kwaliteit hoofdkoppelings cilinder is gemaakt door Johan Geers
Beste medeleden, ik zie in het onderdelenmagazijn twee hoofd koppelings cilinders staan voor o.a. amazone een van 124 euro en een van 39 euro.
Mag ik een kwaliteitsverschil verwachten tussen die twee?
Wat is jullie ervaring met deze cilinders?

www.volvokv.nl/categories/product/4097-h...gory_pathway-2445863
www.volvokv.nl/categories/product/7713-h...gory_pathway-2445863

b.v.d.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-05-2020 09:05 #188410 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic kwaliteit hoofdkoppelings cilinder
Hoi Geert,
In het onderdelen depot geven ze originele onderdelen de volvo odl nummers, 80 wil zeggen 'B' kwaliteit, meestal dezelfde kwaliteit maar geen volvo nummer erop, ik heb wel eens twijfel of exact dezelfde odl erin zitten, bv bij de remcylinders en klauwen lijkt het een andere kwaliteit, ik hoop dat iemand van de shop hier in dit geval wat over weet te zeggen
De angst is natuurlijk dat ze uit China of ander lage lonen land komt, als de wand van je originele cylinder nog goed is zou ik het revisiesetje kopen ...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
15-05-2020 20:18 - 15-05-2020 20:20 #188433 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic kwaliteit hoofdkoppelings cilinder
Heren,

sedert de vereniging niet alleen de girling koppelingsdelen verkoopt maar ook de delen met 80 nummers, heb ik bij wijze van proef deze gemonteerd in mijn ama cabrio. Hiermee grote reizen gemaakt: Griekenland, Zuid Frankrijk door de Alpen en vorig jaar Zuid Spanje.

Ongeveer 15000 kilometer later functioneren de koppelingscilinders nog steeds probleemloos. Ze zitten inmiddels ook in de P1800 en mijn andere amazones.

Mijn ervaring is dus goed en goedkoop...en uiteraard garantie van de club. Ik gebruik dot 3 remolie, is iets minder agressief dan dot 4 en ververs ieder jaar.

gr. Cor.

Mijn ervaring met revisiesetjes is niet zo geweldig, vaak na een jaar al weer lekkage omdat de aluminium huizen iets ingesleten waren...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-05-2020 00:46 #188435 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic kwaliteit hoofdkoppelings cilinder
Bedankt voor de reacties, ik heb een keer ooit dit www.volvokv.nl/forum/aandrijflijn/21008-...-als-koppelingskabel gedaan maar ik wil een clutshbooster inbouwen en moet ik noodgedwongen terug naar een hydraulisch systeem.
Ik heb de biginnende verschijnselen van artrose aan de knieen en wil zo lang mogelijk van mijn Volvotje genieten vandaar.
Ik heb een 3 inch clutch booster gekocht www.aliexpress.com/item/32815016252.html..._,searchweb201603_en heb een oude hoofdremcylinder al passend gemaakt.
Ik heb er niet zoveel voor betaald als bij Alieexpress by ons was dezelfde booster 33 Euro en daar kun je leuk voor spelen.


nogmaals bedankt


m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.