- Berichten: 33
slippende koppeling BW35 automaat
- Paul Bos
- Offline
- Junior Lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Deze moet rood zijn en mag niet zwarte zijn en stinken naar verbrande olie.
Als dit laatste het geval is dan moet de bak geflushed worden
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- H.M. Platvoet
- Offline
- Senior lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Bos
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 33
Ed, de olie heb ik al volledig afgetapt en opnieuw gevuld. Gisteren nog 1 liter bijgevuld met draaiende motor. Ziet er keurig schoon en rood uit.Hij heeft wel heel lang stigestaan, zo'n 25 jaar schat ik. Intern de bak heb ik niet gekeken. Nu met volledig nieuwe olie en gisteren de eerste 50 km weer rijden, misschien moet ik gewoon wat geduld hebben en afwachten of het beter wordt.
Vwb het enorme lawaai en trilling bij het optrekken in 1 en 2 zal ik de auto maandag op de brug zetten en kijken of ik iets zie aan de onderkant. Ik heb nog wat items gevonden speciaal voor de kruisstukken en cardanas. Ga ik nog nader bestuderen. Daar heb ik overigens wel al uit opgemaakt dat de trillingen voornamelijk bij hogere snelheden optraden. Bij mij alleen bij het optrekken in 1 en 2. Als ik ben doorgeschakeld naar 3 heb ik nergens last meer van.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Een automaat heeft relatief weinig te lijden van stilstand, maar is wel gevoelig voor de olie en moet de juiste hoeveelheid hebben, er zit een warm en koud stand op de peilstok.
Als de vloeistof te laag is duurt het lang voordat hij overschakelt en voelt dit als abrupt.
Zoals gezegd meten met de wagen in P en stationair lopend.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Meeste zit in je koppelomvormer.
Hiertoe de uitgaande leiding van je bak los maken en via de vulopening(waar de peilstok in zit) de zelfde hoeveelheid ATF F olie in laten lopen.
Dit noemen we flushen en zal je een keer of 5 moeten doen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Bos
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 33
Dit is hem overigens geworden! Na 13 jaar in de tuin en diverse loodsen, afgelopen vrijdag door de APK.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 780
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Je ziet het wel aan de kleur.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Bos
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 33
Gr. Paul
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.