- Berichten: 681
Monteren draagarmen Volvo 1800E
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Ik heb de originele Volvo bouten besteld, en ik bedacht me dat vastzetten op moment lastig is met zelfborgende moeren> Deze zitten standaard op het model 1970. Bovendien kan ik niet alle moeren bereiken met een momentsleutel, te weinig ruimte. Dan blijft vast is vast over, ik heb wel waar het kon met de momentsleutel gewerkt om min of meer gelijk aan te trekken. Ik heb geen locktide gebruikt, zelfborgende moeren en de twee bouten in de kokers heb ik goed in het vet (zeewaterbestendig vet) gezet om ze ook weer los te kunnen krijgen. De borging hiervan zit met plaatjes.
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 783
In de techniek wordt er bijna altijd loctite gebruikt om bouten te borgen, ook bij de 140 en 240 modellen. Als je bv. de bevestigingsbout van een remklauw loshaalt, zie je de van fabriekswege gebruikte loctite nog zitten. Op de nieuwere typen zie je dan ook geen borgingsplaatjes meer.
Als ik voor onderhoud bouten losmaak, doe ik bij montage kopervet op de schacht en een druppel loctite op de schroefdraad.
Veel succes verder, gr. Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Mocht je dit nog niet hebben, controleer dit dan na het rijden.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 783
Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 681
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Zelfborgers kunnen met ringen, met golfringen is dubbel genaaid (houdt beter).
Op zich zijn die gegolfde ringen goed en houden de moer net genoeg op spanning, heb daar wel goed gevoel bij
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
Het is echter mogelijk,dat die H er bij een 1800 wel op staat. De H zal dan aan de rechterkant van de auto moeten zitten ,maar dan is het toch ook van belang of de H aan de voor- of aan de achterkant zit,want de stang is immers niet symmetrisch.En dan kan de stang toch nog verkeerd zitten. Of zie ik het verkeerd?
Overigens waar staat die H precies?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 681
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 783
Zowel onder de amazon als de 1800 zit dezelfde panhardstang gemonteerd, onderdeel nummer 653260. Ik heb nog wel een losse stang liggen en zal morgen eens kijken of de oren onder een hoek staan. Merken voor demonteren is altijd het beste.
gr. Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank van de Luijtgaarden
- Offline
- Expert lid
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.