- Berichten: 28
koppeling! versleten? kombi
- Marc Timmers
- Junior lid
-
Minder
Meer
15-03-2017 17:56 #167397
door Marc Timmers
Beantwoord door Marc Timmers in topic koppeling! versleten? kombi
Nog mooier, zeker omdat ik geen vrij baan heb en hij niet op de straat mag. Bovendien is de tank halfvol, ik zeg alleen maar voordelen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc Timmers
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 28
17-03-2017 16:42 #167432
door Marc Timmers
Beantwoord door Marc Timmers in topic koppeling! versleten? kombi
Inmiddels bleek gewoon een beetje schommelend heen en weer duwen in de derde versnelling de oplossing, schoot los en nu alleen nog de gaffel minder strak stellen, dan doet hij het weer.
Bedankt voor alle tips en trics!
Op naar naar controle van de trommelremmen!
Bedankt voor alle tips en trics!
Op naar naar controle van de trommelremmen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
- Berichten: 1266
17-03-2017 18:08 #167434
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic koppeling! versleten? kombi
Mooi Marc, goed dat je ook even terugkoppeld hahahahaha, maar nu we het toch over de koppeling hebben nog even een tip;
Als de koppelingsplaat niet lekker soepel schuift over de prise-as door roest of aangekoekt vet door inwerking van koppelings-slijtage-stof gaat het schakelen ook heel slecht. Je hebt dan het idee dat alle versnellingen ongesynchroniseerd zijn. De koppeling komt dan dus ook niet lekker vrij omdat de stroef lopende spline-verbinding de koppelingsplaat nog tegen het vliegwiel gedrukt houdt........
Moraal van dit verhaal; bij vervangen van koppelingsplaat HEEL SPAARZAAM prise-asvet op de prise-as aanbrengen nadat je de splines eerst goed ontroest / glad gemaakt hebt met scotchbrite o.i.d.
Succes, groet Jan
Als de koppelingsplaat niet lekker soepel schuift over de prise-as door roest of aangekoekt vet door inwerking van koppelings-slijtage-stof gaat het schakelen ook heel slecht. Je hebt dan het idee dat alle versnellingen ongesynchroniseerd zijn. De koppeling komt dan dus ook niet lekker vrij omdat de stroef lopende spline-verbinding de koppelingsplaat nog tegen het vliegwiel gedrukt houdt........
Moraal van dit verhaal; bij vervangen van koppelingsplaat HEEL SPAARZAAM prise-asvet op de prise-as aanbrengen nadat je de splines eerst goed ontroest / glad gemaakt hebt met scotchbrite o.i.d.
Succes, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.