Verschil type ATF olie in BW35 en stuurbekrachtigi
- Ernest Zethof
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
25-09-2016 20:49 #163754
door Ernest Zethof
Verschil type ATF olie in BW35 en stuurbekrachtigi is gemaakt door Ernest Zethof
Hoi, in een Volvo 164 heb ik beide een BW35 automaat met type ATF F en volgens de boekjes moet er in het stuurbekrachtigingssysteem ATF A. Nu wil ik het niveau aanvullen tot aan het merkteken aan de binnenzijde van het vulreservoir van de stuurbekrachtiging.
Wat is het verschil tussen type A en F ? Bij de grotere klassieker onderdelen leveranciers zie ik vaak maar 1 soort ATF olie voor de automaat......zal A zijn en niets apart voor de stuurbekrachtiging....
Advies ?
Dank,
Ernest
Wat is het verschil tussen type A en F ? Bij de grotere klassieker onderdelen leveranciers zie ik vaak maar 1 soort ATF olie voor de automaat......zal A zijn en niets apart voor de stuurbekrachtiging....
Advies ?
Dank,
Ernest
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25-09-2016 22:24 #163763
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Verschil type ATF olie in BW35 en stuurbekrachtigi
ATF-A en ATF-F
schijnen uitwisselbaar te zijn aldus Gert
.
ATF Dextron is echter een totaal andere olie. Die wordt ook vaak aangeboden, maar die is voor de latere automaat bakken (AW-serie)
ATF Dextron is echter een totaal andere olie. Die wordt ook vaak aangeboden, maar die is voor de latere automaat bakken (AW-serie)
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Ernest Zethof
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
06-10-2016 21:28 #164020
door Ernest Zethof
Beantwoord door Ernest Zethof in topic Verschil type ATF olie in BW35 en stuurbekrachtigi
Kroon Classic olie dealer op 2 km afstand gevonden, werkt nog een oude bekende ook, ik wist van hun bestaan niet af, dus originele olie gekocht met de juiste specificaties !