Hoe 'hardnekkige' pakking differentieel verwijderen...

Lees meer
22-04-2016 20:15 #159774 door Robert Walstra
Sinds ik m'n 1800S heb, zijn er al wat bijgeluiden te horen uit de omgeving van de achteras.

Gisteren dus maar eens het deksel verwijderd.
Ik schrok enigszins van de kleine hoeveelheid olie die eruit kwam. Tevens was het deksel vastgezet met, voor zover ik het kan beoordelen, rode Loctite. Het deksel heb ik inmiddels ontdaan van alle 'verontreiniging'. De oude pakking lijkt echter volledig vastgekoekt te zijn aan het differentieel.
Ik heb er een klein stukje af kunnen krijgen na 5 minuten voorzichtig bikken, maar er moet een manier zijn die handiger/sneller gaat.






Ik lees op het internet tips als "inzetten met WD-40 en nachtje laten staan", "koop speciale pakkingverwijderaar van Motip", "altijd een pakkingschraper gebruiken", etc.

Wat zijn jullie tips?



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2016 20:18 #159775 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Hoe 'hardnekkige' pakking differentieel verwijderen...
Plamuurmes of oude beitel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2016 07:57 #159779 door Hans W.
Scherpe oude beitel, en het hoeft niet voorzichtig. Naschuren met grof schuurpapier en klaar. Een nieuwe pakking vult zeker evt krasjes op die je met een beitel maakt. Het lijkt trouwens meer op van die dikke vloeibare pakking als op loctide. Je moet het niet met een roterende staalborstel oid doen omdat je anders grote kans hebt op kleine deeltjes in je cardan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2016 17:23 #159794 door Robert Walstra
Beantwoord door Robert Walstra in topic Hoe 'hardnekkige' pakking differentieel verwijderen...
@Arno en @Hans

Bedankt voor jullie tips!
Na nog wat 'gepiel' vanmiddag met een plamuurmes een pakkingschraper gehaald. Hiermee was het in 10 minuten klaar(een goed stuk gereedschap scheelt een hoop ;) ). Vervolgens het overtollige weggeschuurd met schuurpapier (grof en fijn) en het ziet er weer uit zoals het hoort.




Gebruiken jullie overigens naast de normale pakking nog een vloeibare? De reguliere ( www.volvokv.nl/index.php?page=sh ... Itemid=163 ) zou toch voldoende moeten zijn? :?:

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2016 20:31 #159801 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Hoe 'hardnekkige' pakking differentieel verwijderen...
Waarom staat R en L verkeerd om op de klemmen over de lagers? Heeft je dif speling?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2016 20:57 - 23-04-2016 21:13 #159802 door Robert Walstra
Beantwoord door Robert Walstra in topic Hoe 'hardnekkige' pakking differentieel verwijderen...
@Rob
Goeie vraag. Was me nog niet opgevallen. :o Speling niet geconstateerd.
Er zitten wel wat bijgeluiden in. Ik begrijp dat het verkeerd om zit? Hoe kan dit zijn ontstaan?

Iemand nog suggesties over wel of niet gebruiken van een vloeibare pakking naast de reguliere?
Alleen de reguliere ( www.volvokv.nl/index.php?page=sh ... Itemid=163 ) zou toch voldoende moeten zijn? :?:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2016 21:12 #159803 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Hoe 'hardnekkige' pakking differentieel verwijderen...
Hallo Robert,
om niet eventueel werk nog een te moeten doen als de vlakken toch net niet vlak genoeg zijn breng ik altijd een dun laagje vloeibare pakking op papieren pakkingen aan. Moet niet, maar als het maar dun is zal het toch wat beter afdichten zonder dat er te veel vloeibare pakking naar binnen gedrukt wordt (zou bij een achteras geen probleem opleveren, bij oliekanalen met wat pech wel).
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2016 23:21 - 24-04-2016 10:57 #159805 door Robert Walstra
Beantwoord door Robert Walstra in topic Hoe 'hardnekkige' pakking differentieel verwijderen...
@Rudi
Helder!
Zal morgen bij daglicht de handel nog eens grondig inspecteren en dan een keus maken.

Overigens hebben de bouten van het differentieel deksel een aanhaalmoment?
Ik heb ze zonder momentsleutel losgedraaid, omdat ik ervan uit ging dat het in Haynes zou staan. Daar, en ook in Olyslager, kan ik het echter niet terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2016 23:25 #159806 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Hoe 'hardnekkige' pakking differentieel verwijderen...

"Rob Spoon" schreef:
Waarom staat R en L verkeerd om op de klemmen over de lagers? Heeft je dif speling?

"Robert Walstra" schreef:
Ik begrijp dat het verkeerd om zit? Hoe kan dit zijn ontstaan?

"verkeerd om" is maar het hoe je kijkt. Vanuit het huidige perspectief wel, maar dan staan de letters ook op de kop.
Als de as andersom op een werktafel heeft gelegen (voor revisie?), dan klopt links en rechts wel en zijn de letters rechtop leesbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2016 11:49 #159830 door Robert Walstra
Beantwoord door Robert Walstra in topic Hoe 'hardnekkige' pakking differentieel verwijderen...

"Lars Rengersen" schreef:
Als de as andersom op een werktafel heeft gelegen (voor revisie?), dan klopt links en rechts wel en zijn de letters rechtop leesbaar.

Dat zou inderdaad een logische verklaring kunnen zijn.

Iemand nog suggesties over het mogelijk aanhaalmoment van de bouten van het differentieel deksel?
Ik heb ze zonder momentsleutel losgedraaid, omdat ik ervan uit ging dat het in Haynes zou staan. Daar, en ook in Olyslager, kan ik het echter niet terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.