Koppelingsset 1800E

• Erik Stoter (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
08-02-2016 22:48 #158099 door Erik Stoter (GAST)
Beantwoord door Erik Stoter (GAST) in topic Koppelingsset 1800E
Hoi Ronald. Ik moest bij de carter en daarvoor moest de motor eruit. Toen zag ik dat de koppelingsplaat helemaal af gesleten was en hij sowieso binnen een half jaar vervangen moest worden, dus dat maar meteen meegenomen. Bout 37 zit vast en de gaffel was nog in prima staat. Maar bedankt voor het meedenken.
Ik had gehoopt dat ik de gaffel bij bout 37 ook bij kon stellen zodat ik de gaffel meer horizontaal kon zetten, nu staat hij zó diagonaal dat hij denk ik de drukgroep raakt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-02-2016 23:10 #158100 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Koppelingsset 1800E
Heb je goed gekeken welke zijde van de koppelingsplaat naar de motor moet staan, als je deze verkeerd om hebt gemonteerd krijg je de symptomen die je beschrijft, op de andere zijde staat facing flywheel
Bij Sachs dacht ik in het Duits ...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Erik Stoter (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
15-02-2016 16:50 #158242 door Erik Stoter (GAST)
Beantwoord door Erik Stoter (GAST) in topic Koppelingsset 1800E
Ik ben er eindelijk uit! Na contact te hebben gehad met onze onderdelenshop blijkt dat ik een verkeerde druklager heb gekregen. Ik heb er tijdens het sleutelen niet echt op gelet maar de nieuwe druklager die samen met de set meekwam is ongeveer 1 centimeter korter dan die erin zat. Omdat het gaat om een B20 E heeft de E een sterkere druklager, het binnenste deel is namelijk van metaal en hij is dus ong 1cm hoger.

Hij kon dus niet ontkoppelen omdat de vork de drukgroep eerder raakte dan de druklager, dus helaas de bak er maar weer achter weg en druklager vervangen. :roll: