Slippende overdrive

• Marijn de Koning
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
16-08-2015 15:59 #153468 door Marijn de Koning
Slippende overdrive is gemaakt door Marijn de Koning
Ik rij al jaren met een D-type overdrive onder mn combi. De laatste weken heb ik echter last van dat ie doorslipt als ik wil inhalen op de snelweg. Het probleem doet zich vooral voor bij wat lagere snelheden, bijvoorbeeld even achter een vrachtwagen blijven hangen en dan in willen halen. Als ik heel rustig inhaal gaat het goed, maar bij meer gasgeven schiet ie uit zijn overdrive. Als ik het gas dan even los laat schiet ie er weer in. Ik rij met Millers 80/90 GL4 olie. Ik heb zelf al gechecked dat er nog genoeg olie in zit. EN ook het filtertje schoongemaakt. Wat zou ik nog meer kunnen proberen? Ik las eerder over halfsynthetische motorfietsolie 10w40? Of een extra ringetje plaatsen voor meer druk? (waar dan?) Nog andere suggesties?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-08-2015 00:39 #153484 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Slippende overdrive
Beste Merijn, meestal zijn dan de zuigertjes versleten in de overdrive.
Wat helpt en dat heb ik bij mij ook gedaan is SAE50 van Kroon in de bak gedaan en sindsdien doet hij het weer goed.
Mocht dat niet helpen dan SAE140, werkt dat niet dan is ie toch echt versleten.

Maar bij mij werkt SAE50 nog steeds hoewel ik de overdrive hier niet dikwijls kan gebruiken.

De krik onder de auto zetten aan de kant van de vuldop van de bak zit zodat de auto scheef komt te staan en dan opvullen totdat de olie uit de vuldop komt.

success

Johan Geers

• Frans Versteegh (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
17-08-2015 20:56 #153504 door Frans Versteegh (GAST)
Beantwoord door Frans Versteegh (GAST) in topic Slippende overdrive