Bladveren losmaken

• Leo Staats
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-09-2014 09:47 #143101 door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic Bladveren losmaken
Of de veren goed zijn kon je het beste zien toen ze nog gemonteerd zaten. De auto staat dan duidelijk lager.

In geval van twijfel zou ik altijd de bladveren vervangen. Als het langste blad breekt kan de achteras onder de auto uitklappen met alle gevolgen van dien. Dit komt voor. Zelf heb ik jaren geleden een gebroken blad gehad. Gelukkig viel het toen mee: De achteras schoot toen aan een zijde een klein stukje naar achter. (De lengte van de "zwiebelstukjes" met twee smeer nippels.) Ik wilde toen voorzichtig naar huis rijden, maar werd onderweg onder politie begeleiding van de weg gehaald.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen Brouwers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
11-09-2014 22:45 #143411 door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Bladveren losmaken
Update van mezelf voor eenieder op een later moment:

@vraag 2: er zit weinig spanning op de bladen. Eerst de shackles (die banden) eraf halen natuurlijk maar dat is vrij dun ijzer. Dan de moer onderaan los. Nou ja, die wilde dus niet en ik heb besloten het gewoon te doen, dus dan maar doorflexen.

Het kleinste blad gaf een kleine knal en schoot een 10tal cm vooruit. That's it. Wat WD40 en een vuisthamer (dat had ik dan weer wel op youtube gevonden) en voila, de hele boel is los.

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD