Achterwiellager 142 losmaken

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
10-09-2014 20:56 #143386 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Achterwiellager 142 losmaken
Goed bezig !

Voor 8 uur hoef je je niet te schamen hoor, Keulen en Aken zijn ook niet in één dag gebouwd.
Het is uiteindelijk hobby toch om het allemaal zelf te doen :D
Er zijn heus wel mensen die het in minder dan 3 uur fixen maar die doen dat waarschijnlijk al jaren en dan ook nog meerdere keren per maand met beter gereedschap, meer ruimte etc.

De overlap die straks hebt is een ideale plek waar condensvocht uit je binnenzijde van de carrosserie zich kan nestelen, dat schreeuwt om een middeltje :o maar waarschijnlijk trap ik daarmee een open deur in.......

Er bestaat trouwens ook een lasprimer, daar spuit je de te verbinden delen mee in en heb je bijna geen last van bij het lassen.
Ter plaatse van de las lijkt dat spul niet echt te verbranden maar eerder te verdampen en vlak bij weer "neer te slaan".
Ik heb het spul eens gebruikt bij een klus maar toen het op was eigenlijk nooit meer opnieuw besteld.
Ben meer van de generatie lekker volspuiten met tectyl o.i.d na afloop. :)

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rademaker
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
12-09-2014 08:43 #143414 door Rademaker
Beantwoord door Rademaker in topic Achterwiellager 142 losmaken
Ik probeer de overlap zo klein mogelijk te maken maar door tijdgebrek lukt dat niet altijd zoals ik zou willen, gelukkig kan ik vanuit de kofferruimte de las redelijk goed "conserveren". Ik gebruik verdunde epoxyprimer zodat de kieren goed vollopen en als dat droog is gaat er inderdaad een flinke hoeveelheid ML-tectyl overheen :D

VOLVO 142 SAAB 96

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD