Bonk bij optrekken (en andere irritante geluiden)
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Let wel op dat er olie uit komt.
Heb je het oliepijl ook al eens gecheked komt het tot aan de de vuldop?
En dan kruiskoppelingen die moeten echt soepel gaan wanneer die inigsinds stug gaan krijg je gerommel onder de bodum.
De kruiskoppelingen staan toch wel goed tegenover elkaar? Is dit niet zo dat geeft ook gerommel bij het optrekken.
Heb je ook geen verbrande koppelingsplaat geeft ook kloppen met het optrekken (olie bij de plaat gekomen).
Zit er geen grote speling op rubbers, sylantblokken versleten?
Dit zij allemaal punten die je eens na moet lopen om een goede conclusie te kunnen trekken.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Murre (GAST)
- Verbannen
-
Reactiestang van je achteras gecontroleerd ?
Gr Mark
- Ronald Menges
-
- Elite lid
-
Nuttige tips allemaal. Ik neem ze allemaal mee in de acties om het gebonk te verhelpen. maar aangezien ik ook de brom in de achteras weg wil hebben is de volgende stap om de rubbers van alle stangen aan de achteras te vervangen, de (nieuwe) achteras te testen en zo nodig van nieuwe lagers te voorzien.
Uitlaat tegen achteras aantikken. Dat is het niet. Hangt goed in de rubbers en metaal tegen metaal klinkt volgens mij ook anders (scherper) als ik met de hand de uitlaat flink heen en weer beweeg raakt de uitlaat de bodem, niet de as.
Koppelingsplaat. Tja, dat hoop ik niet....
De kruiskoppelingen hebben volgens mij helemaal geen speling en bewegen soepel.
Wat zijn sylantblokken ??
Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
"Ronald Menges" schreef:
Ik denk inderdaad dat het de stang is, die van je as aan de bodemplaat vastzit. Die stang loop door een gat. Aan beide zijden zit een rubber en de stang zit daar vast met een grote moer. Na 40 jaar wil het gat gaan uitlubberen en het gat te groot worden. Nieuwe rubbers en eventueel een ring erop lassen verhelpt deze hinderlijke bonk.
Uit eigen interesse, over welke stang heeft u het precies, en welke achteras heeft u voor ogen? Diegene die de achteras vasthoud door de arm er rondom overheen te klemmen, of degene met de gelaste ogen aan de achteras?
- Leof
-
- Platinum lid
-
Silent blocks"Harry Kloezen" schreef:
Wat zijn sylantblokken ??
P544B B16A, P220VE B18A
helder.
Amazon´68 Sedan, 2-deurs, B20-M46, nu ongeveer 125PK........zoek nog mooie wielen........
- 13041-dummy
- Premium lid
-
De uitlaat krijgt dan ook een grotere verplaatsing dan door te bewegen met de hand.
Probeer met geopende motorkap gas te geven en kijk wat de motor doet, veel of weinig bewegen.
Hans
- Frits Scholte
- Nieuw lid
-
Beetje late reactie maar misschien heb je er nog iets aan. Ik heb dit zelfde probleem ook eens gehad met mn amazon en dit bleek toen een van de stabilisatorstangen te zijn die bij het bevestigings punt onder de auto wat los was komen te zitten. De bout en moer weer goed aandraaien en het "gebonk" was over! Dit had ik zelf al gecheckt maar blijkbaar niet goed genoeg! Iemand een klein stukje van voor naar achteren laten rijden en zelf kijken dan zie je het bewegen als dit het probleem is. Succes M.vr.gr. Frits