Hoofdkoppeling cilinder vervangen

• Joseph Diks
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
14-09-2015 12:21 #154126 door Joseph Diks
Beantwoord door Joseph Diks in topic Hoofdkoppeling cilinder vervangen
Hallo,
Ik heb die hoofdremcilinder nog niet losgenomen maar al wel een stukje hard rubber uit het reservoir gevist! zou wel eens van de afdichting rond de plunjer kunnen zijn.

Vraag is nu: Wederom een goedkope komplete cilinder van 55 eur (deze heeft het maar 500 km gedaan verdeeld over 4 jaar) of nu voor de girling gaan van 120!?

Of misschien de reparatieset in deze cilinder stoppen? Past die van de club (artikel 276513 met vreemde afbeelding) trouwens in beide hoofd kopp. cilinders?

ik hoor wel weer....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-09-2015 13:42 #154127 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Hoofdkoppeling cilinder vervangen
Mooi dat je wat gevonden hebt Skidje, dat rubber zou inderdaad nog wel eens de oorzaak van je probleem kunnen zijn. Voordat je gaat vervangen zou ik eerst eens kijken of het probleem nu weg is, het zou best kunnen zijn dat dit stukje rubber niet van de plunjer komt maar gewoon een "verdwaald" stukje rubber in het reservoir dat met tijden de aanzuig opening heeft geblokkerd.
Als je dan uiteindelijk toch zou moeten vervangen ...... tja wat is dan wijsheid. Ik denk persoonlijk dat als je zo weinig rijdt, en daar slijt een hydraulisch systeem eigenlijk het meeste van, dan zal die van 120 Euro er na 4 jaar mogelijk net zo slecht aan toe zijn als die van 55 Euro.
Of de revisie set past zou ik niet weten. Stuur anders even een mailtje naar het FOD, de mensen daar zijn super en altijd bereid te helpen.

Groeten, Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.