Amazon IPD Stabilisator achter

• Ruben Schipper
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
14-08-2013 17:50 #130910 door Ruben Schipper
Beantwoord door Ruben Schipper in topic Amazon IPD Stabilisator achter
Teun ik heb geen idee welke geleiders er zijn gemonteerd door Peer alleen dat hij voor de zekerheid alle kleppen heeft gedemonteerd. Net nog even gekeken naar de kop maar kan het niet zo een 1,2,3 ontdekken. En ja de perfecte afstelling die moet er natuurlijk komen.

Sing lang leve Youtube en IPD en heb inmiddels een linkje gevonden:
. Een sperdif is mooi maar prijzig daar is vooralsnog geen spaarpotje voor maar staat wel op het verlanglijstje.

Meteen nog maar even een vraag: Als ik een oliekoeler wil monteren op de Buttkereit zou de Racimex met ingebouwde thermostaat 13 rijen volstaan of liever 16 rijen bij een breedte van 33 cm?

Het 4 in een pruitstuk wordt ook vervangen door een 4-2-1 exemplaar en heb het maar eens mooi ingepakt al zeg ik het zelf.

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-08-2013 21:10 #130919 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Amazon IPD Stabilisator achter
Mooi wikkelwerk, maar... in een Engels tijdschrift heb ik gelezen over de waarschuwing voor roestvorming door condens. De schrijver van dat artikel had de ervaring dat zijn ingewikkelde (ingeteepde - dit is geen Nederlands) delen heel snel door roest waren doorgerot. Bij een rvs spruitstuk en uitlaat is intapen okay, zelfs aan te raden omdat rvs de hitte langer vast houdt dan gewoon staal. Omwille van de warmtehuishouding is keramisch coaten het middel van keuze, ook bij rvs.
Overigens schijnt het Volvo B20 spruitstuk het meest efficiente spruitstuk te zijn.

Met oliekoelers heb ik geen ervaring. Een tip uit het verleden is om de oliekoeler te nemen van de Ford V6.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-08-2013 22:38 #130924 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Amazon IPD Stabilisator achter

"Siang Phoa" schreef:
Mooi wikkelwerk, maar... in een Engels tijdschrift heb ik gelezen over de waarschuwing voor roestvorming door condens. De schrijver van dat artikel had de ervaring dat zijn ingewikkelde (ingeteepde - dit is geen Nederlands) delen heel snel door roest waren doorgerot.

Weliswaar compleet off-topic, maar het klopt inderdaad. Ook ik heb ooit zo'n extractor manifold (van een Corvette) op een dergelijke manier ingepakt. Een jaar later was dat spruitstuk compleet gedesïntegreerd.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-08-2013 08:23 #130932 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Amazon IPD Stabilisator achter

"Teun van Popta" schreef:

@Boele,

?? Ik heb alleen de platen (2x4 bouten) en niets in het midden. Kan je meer vertellen?

Teun

Hi Teun,

In de platen moet je 5 gaten boren, vier in de hoeken, twee in het midden van de platen voor de bevestiging. Volgens mij praatten wij langs elkaar heen.

"Gert Vegter" schreef:

"Siang Phoa" schreef:
Mooi wikkelwerk, maar... in een Engels tijdschrift heb ik gelezen over de waarschuwing voor roestvorming door condens. De schrijver van dat artikel had de ervaring dat zijn ingewikkelde (ingeteepde - dit is geen Nederlands) delen heel snel door roest waren doorgerot.

Weliswaar compleet off-topic, maar het klopt inderdaad. Ook ik heb ooit zo'n extractor manifold (van een Corvette) op een dergelijke manier ingepakt. Een jaar later was dat spruitstuk compleet gedesïntegreerd.

Ik heb hem nu ook al twee jaar ingepakt zitten, vooralsnog is de lak niet beschadigd/geroest die er onder zit.

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
15-08-2013 21:27 #130969 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Amazon IPD Stabilisator achter
Een off-topic reactie, het uitlaatspruitstuk heeft niets met de stabilisator achter te maken, maar corrosie onder isolatie is in de petro-chemie een groot probleem. Vocht dat in de isolatie blijft zorgt voor een zeer agressieve omgeving en het corrosie proces kan erg snel gaan. Ook heb ik in mijn loopbaan veel RVS corrosie gezien, RVS is namelijk kwetsbaar en gevoellig voor een aantal soorten corrosie. Cloor is een beruchte aanjager (zwembaden) en ik heb voorbeelden gezien dat zelfs het markeren/aftekenen van RVS met een chloorhoudende stift aanleiding was van corrosie. Verder heb je hoge temperatuur en stress corrosie van RVS en nog meer vormen. Netjes werken met RVS is een must. En ook bij RVS gaat corrosie snel en is vaak practisch onzichtbaar.
Mvg Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

• Ruben Schipper
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
09-07-2015 00:05 #152704 door Ruben Schipper
Beantwoord door Ruben Schipper in topic Amazon IPD Stabilisator achter
Daar ben ik dan weer.

Het is al weer enige tijd geleden dat er wat is veranderd aan de auto maar gelukkig is mijn oudste zoon enthousiast geworden daar hij eindelijk met rijlessen is begonnen en al over een auto begint te dromen.

Na de montage van de stabilisator moeten constateren dat de beide draagarmen een extra opening bevatten waar normaal gesproken ijzer hoort te zitten en moeten dus vernieuwd worden. Nou pa mag ik dan de achteras onderhanden nemen :shock: ....dat laat ik me geen tweede keer zeggen dus die moet er onder uit. De rest ziet er na het verwijderen van een dikke laag tectyl en zweedse klei nog goed uit alleen zijn de rubbers inmiddels 49 jaar oud.

Nu een vraag: alles vervangen door PU bussen of achter de originele rubberbezetting aanhouden? Meen ergens gelezen te hebben dat alles met PU vervangen toch wel wat meer resonanties op de carrosserie over brengt.

Inmiddels waren de schermen voor rijkelijk voorzien van extra luchtkoeling rondom de koplamp en bovenop dus deze nu maar eens gedemonteerd. Oefff dat was even schrikken maar achteraf valt het volgens mij reuze mee. Er moet gelast gaan worden en dat wil ik zelf gaan uitvoeren (kon vroeger heel goed autogeen lassen dan moet het met tig ook wel gaan lukken). Morgen ook maar het andere scherm verwijderen zodat de voorkant kwa laswerk in een keer klaar is.

Nieuwe voorschermen lagen al 8 jaar in het onderdelen magazijn dus dat scheelt weer een behoorlijke berg Drachmes

Zit er nog verschil in kwaliteit van reparatie plaatwerk? welke delen (merken) zijn goed.

Morgen zal ik eens wat foto's maken.

BTW.... ik vond nog een setje Italiaanse Webers 40 DOCE 31 in een kast ze waren ooit bedoeld voor een NSU 1200TT project maar is er nooit van gekomen maar ik denk dat ze voor mijn motor net een slagje te klein zijn.

Vroeger was het voor mij NSU en Willy Wankel nu is het Volvo en Weber en mijn dagelijkse auto was een VW Golf hoe kom ik hier nu weer op????? Die webers blijven kriebelen t.o.v. mijn SU's al is het maar om de look. :lol:

Mvg,
Ruben

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-07-2015 01:01 #152706 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Amazon IPD Stabilisator achter
Beste Ruben, ik denk dat met die webers wel gaat lukken ik denk dat je wat met de sproeiers moet spelen maar met een beetje geluk ook niet.
Het is meestal zo dat de sproeiers voor een 1200CC motor groter zijn dat voor een 2000CC motor altans bij SU is dat zo.
Dus b.v. de sproeiernaalden voor een mini zijn een stuk rijker dan voor een B20 van Volvo.
Dus als die Webers van jou voor een NSU zijn heb je best kans dat dat wel eens gaat lukken.

P.S. Ik vroeger ook een NSUTT gehad klein licht en gevaarlijk hard voor die tijd.

success

Johan Geers