achteras conversie

  • Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-07-2013 16:49 #130183 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic achteras conversie
Joost, kan het zijn dat deze wagen in Geleen heeft rond gereden, of eigenlijk laag gevlogen? Volgens mij heb ik hem eens onder de kap mogen bewonderen, t'zag er wel heeel mooi uit. Een klein jaar geleden is deze wagen helaas weer verkocht :(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-07-2013 21:51 #130203 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic achteras conversie

"Rob Baeten" schreef:
Joost, kan het zijn dat deze wagen in Geleen heeft rond gereden, of eigenlijk laag gevlogen? Volgens mij heb ik hem eens onder de kap mogen bewonderen, t'zag er wel heeel mooi uit. Een klein jaar geleden is deze wagen helaas weer verkocht :(


klopt!

En hij rijd nu al weer jaren rond met deze motor/ombouw.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-08-2013 14:42 #130458 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic achteras conversie

"Teun van Popta" schreef:
@Boele,

De spoorbreedte van de Amazon is 1314mm en van de 200-serie 1350. Dat gaat net goed onder de Amazon, maar dan moet je niet van extra brede velgen houden.

Teun


Ik bedacht me later; is de spoorbreedte van de Amazon gelijk aan de Amazon Combi?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-08-2013 09:37 #130477 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic achteras conversie
Boele:
ja die zijn gelijk, ze hebben op de combi alleen iets bredere wielen gezet.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-09-2013 21:59 #132111 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic achteras conversie
Ik heb ondertussen ook een 240 as onder mijn Combi, spijtig dat er geen foto's staan van de aansluiting van de handrem aan de voorkant. Ik heb het opgelost maar ben benieuwd hoe anderen het gedaan hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-09-2013 17:45 #132186 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic achteras conversie

"Ivo Van Antwerpen (GAST)" schreef:
Ik heb ondertussen ook een 240 as onder mijn Combi, spijtig dat er geen foto's staan van de aansluiting van de handrem aan de voorkant. Ik heb het opgelost maar ben benieuwd hoe anderen het gedaan hebben.

Hoi Ivo,

Hoe heb je het nu uiteindelijk gedaan met alle bevestigings steunen, heb je ze zelf gemaakt?

En met de wielen (steek voor/achter)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-09-2013 22:10 #132278 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic achteras conversie

"Joost Buiting" schreef:

"Ivo Van Antwerpen (GAST)" schreef:
Ik heb ondertussen ook een 240 as onder mijn Combi, spijtig dat er geen foto's staan van de aansluiting van de handrem aan de voorkant. Ik heb het opgelost maar ben benieuwd hoe anderen het gedaan hebben.

Hoi Ivo,

Hoe heb je het nu uiteindelijk gedaan met alle bevestigings steunen, heb je ze zelf gemaakt?

En met de wielen (steek voor/achter)


Steunen van een oude combi as gebruikt. Vooraan genoegen nemen met een andere steek en bijpassende velgen zoeken, of op zoek naar 1800E/ES naven en schijven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-10-2013 15:10 - 15-10-2013 16:00 #133043 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic achteras conversie
Onder mijn combi heb ik nu ook een achteras zitten van een 240 met een overbreng verhouding van 3,73.
één van de problemen was natuurlijk de bevestiging steun, deze zijn te koop maar erg duur en daar hebben we natuurlijk een hekel aan :D :D !

Ik ben maar eens achter de computer gedoken en 2 avonden met een cad tekenprogramma aan het spelen geweest.
Ik had nog nooit getekend en het viel dus helemaal niet tegen dat ik iets op papier getoverd kreeg.
Zie hier het resultaat.
[img


Uploaded with ImageShack.us

toch ook maar eens uitgeknipt en gepast.

[img


Uploaded with ImageShack.us

en de platen laten laseren, de sleufgaten die erin zitten heb ik erin gemaakt om de plaat makkelijk te
kunnen buigen wat eigenlijk toch een beetje tegen viel vooral om ze recht te buigen.
Uiteindelijk heb ik de tekst weggelaten omdat ik dacht dat dit niet zou gaan maar achteraf bleek dat
dit wel zou kunnen.
[img


Uploaded with ImageShack.us

zie verop word vervolgd!
Laatst bewerkt 15-10-2013 16:00 door Joost Buiting (GAST).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-10-2013 15:26 #133044 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic achteras conversie
Joost, wat een fantastische upgrade!!

Ik heb onlangs een sedan-as geruild met een oud type sedan as. Dus ik wil binnenkort ook de ombouw gaan voltooien op de Combi van mijn ouders.

Als ik de as-dikte doorgeef kan jij vast ook zulke steunen voor mij laten laseren? Eventueel weet ik daar zelf ook een adres voor, maar heb geen ontwerp-skills. ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-10-2013 15:29 #133045 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic achteras conversie
Hallo Joost,
dat ziet er mooi uit.
De extra gaten zullen wel vanwege de 240 handremkabel zijn.
Ik neem aan dat je gezien hebt dat er nog verdikkingen op moeten op de plek waar de grote rubbers in de draagarmen vastgezet worden.
En wat betreft de kosten: moeten de in de handel zijnde ombouwsets (die natuurlijk niet je 240-aanpassingen hebben) echt zo duur zijn?
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD