3,73:1 overbrenging in het differentieel.

  • k den Besten
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-10-2012 10:14 #119009 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic 3,73:1 overbrenging in het differentieel.
Het mooie eraan is dat het veel minder kost dan een overdrive. Verder is het volgens mij ook sterker maar het is de vraag of de auto het in de 1,2,3 ook trekt. Mijn Volvo trekt ook wel eens een aanhanger en hij moet wel sterk genoeg blijven :mrgreen:
Maar dan stop ik het geld wat ik overheb van het besparen van de overdrive liever in een tt3 as.

Kees

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-10-2012 13:11 #119024 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic 3,73:1 overbrenging in het differentieel.
Roel,

Met die $169,- ben je er nog niet. Je hebt ook 4 nieuwe lagers nodig; dus daar komt nog ca. €200,- bij.
Verder is het uiklokken van een differentieel een echt vak en bovendien bijzonder tijdrovend. Het ding 6 keer opnieuw uit elkaar halen is eerder regel dan uitzondering. Niet voor niets dat een achteras revisie alleen aan arbeidsuren al snel boven de duizend Euro uitkomt.

Verder vraag ik mij af of het 3.7 diff wat je gevonden hebt wel bruikbaar is. Het is voor een vooras dus het zou zo maar kunnen dat de vertanding verkeerd om staat!

Bovenedien vraag ik mij af waarom dat je met een afwijkende bandenmaat rond wilt rijden. Je beinvloed zowel ja camber en castor dus in feite ben je met je wegligging aan het experimenteren (ervaring leert dat dit niet altijd de goede kant op gaat).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-10-2012 20:55 #119322 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic 3,73:1 overbrenging in het differentieel.
<Niet voor niets dat een achteras revisie alleen aan arbeidsuren al snel boven de duizend Euro uitkomt> :(

Heb vorige week mijn P-1800S achteras in de Camper meegenomen in een kist naar een firma in de buurt van Trier.
Hij is inmiddels voorzien van een nieuw vers binnenwerk en een aangepaste verhouding van 4.56 naar 4.1 weer onderweg naar NL.
De nota heb ik al binnen, inclusief verzenden 880 eur incl BTW.(+ 3 jaar garantie)

Shoppen loont dus zeker :D
en
Paar dagen aan de Moezel is ook wel lekker ;)

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-10-2012 21:07 #119342 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 3,73:1 overbrenging in het differentieel.

"R. ter Braake" schreef:
<Niet voor niets dat een achteras revisie alleen aan arbeidsuren al snel boven de duizend Euro uitkomt> :(

Heb vorige week mijn P-1800S achteras in de Camper meegenomen in een kist naar een firma in de buurt van Trier.
Hij is inmiddels voorzien van een nieuw vers binnenwerk en een aangepaste verhouding van 4.56 naar 4.1 weer onderweg naar NL.
De nota heb ik al binnen, inclusief verzenden 880 eur incl BTW.(+ 3 jaar garantie)

Shoppen loont dus zeker :D
en
Paar dagen aan de Moezel is ook wel lekker ;)


Zou je het adres kenbaar willen maken? De achteras van de 1800 begint te grommen. Komt mooi uit met mijn plannen om een sper te monteren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-10-2012 22:06 #119380 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic 3,73:1 overbrenging in het differentieel.
Firma Bastuck heeft mij as gereviseerd
En zo komt ie weer terug in mijn eigengemaakte kist met gratis gat!
Ziet er zeer goed uit :)
Nu de rest nog ;)




Stel niet uit, maar doe het vandaag
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alfriedel Boelen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-10-2012 15:28 #119450 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic 3,73:1 overbrenging in het differentieel.
Misschien ben ik een leek maar ik heb niet zo gauw kunnen vinden of dit differentieel wel in een Volvo achteras past.
Daar zijn ook nog verschillende merken in ENV,Spicer en nog een geloof ik en volgens mij zijn die tandwielen niet uitwisselbaar. Het is wel interessant want de eerste versnelling is wel erg kort dus een 3,71 overbrenging trek je wel met een snelle B20. Met een aanhanger of caravan erachter wordt het anders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Henk Nieuwendijk (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2012 15:19 #119589 door Henk Nieuwendijk (GAST)
Beantwoord door Henk Nieuwendijk (GAST) in topic 3,73:1 overbrenging in het differentieel.
hallo
wij hebben een volvo145 met een cardan die speciaal voor stationwagen is
nu was hij erg versleten begon te zingen
heb nu een achteras van een sedan onder denk dat het bij de zelfde snelheid 350 toeren scheelt
gr Henk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Roel Jansen (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-11-2012 11:43 #119924 door Roel Jansen (GAST)
Beantwoord door Roel Jansen (GAST) in topic 3,73:1 overbrenging in het differentieel.
Hallo,

Even een reactie op een aantal eerdere posts...

Er komt inderdaad een lagerset bij, maar ook die is in de VS voor ongeveer $100 te krijgen met alle benodigde pakkingen en shims.

Volgens mij is de lagerset die ik gevonden heb de juiste, maar 100% zeker ben ik nog niet. Ik heb gelezen dat de 'standard' uitvoeringen van differentieel tandwielen voor de achteras zijn en de 'reverse' uitvoeringen voor de vooras. Maar dit behoeft nog wat research. ;)

Ik heb kleinere banden omdat deze er om zaten toen ik de auto kocht. Niet wetende dat ze te klein zijn heb ik ze deze zomer ook (moeten) vervangen voor de APK en zijn er weer dezelfde onder gekomen. Dus die laat ik nog wel even zitten...

Ik moet jullie wel eerlijk zeggen dat ik na veel lezen wel wat ontmoedigd wordt. Eigenlijk zegt iedereen dat dit een uiterst specialistisch klusje is die je niet zo even zelf kan uitvoeren. En als (nog steeds wel) beginnend sleutelaar durf ik hier niet 1-2-3 aan te beginnen.

Snap nu in ieder geval wel waarom iemand dit niet al veel eerder heeft geprobeerd...

Grtz,
Roel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Koster
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2012 17:20 #121278 door Koster
Beantwoord door Koster in topic 3,73:1 overbrenging in het differentieel.
Een beetje laat misschien.
Waarom is dit zo ingewikkeld. Onder een 164 zit standaard een as met een overbrenging van 3,73 :1.
Gewoon omruilen dus. Geen diff openmaken en opnieuw afstellen. Plug and play.
Ik zoek nog een as voor een 164 automaat 3,31:1.
Ik heb onder mijn 164 overigens een M410 met OD gezet en ik rijd met 205-70-15 banden.
2900 toeren bij 120 km per uur. Gigantische tellerafwijking, maar daar kun je gewoon een ander tandwieltje voor kopen.
Maar wel op LPG 1 op 7,3.
Dat kan dus nog goedkoper met de automaatas er onder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-12-2012 17:23 #121279 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 3,73:1 overbrenging in het differentieel.
De spoorbreedte is anders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD