- Berichten: 149
3,73:1 overbrenging in het differentieel.
- k den Besten
- Premium lid
-
Maar dan stop ik het geld wat ik overheb van het besparen van de overdrive liever in een tt3 as.
Kees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1299
Met die $169,- ben je er nog niet. Je hebt ook 4 nieuwe lagers nodig; dus daar komt nog ca. €200,- bij.
Verder is het uiklokken van een differentieel een echt vak en bovendien bijzonder tijdrovend. Het ding 6 keer opnieuw uit elkaar halen is eerder regel dan uitzondering. Niet voor niets dat een achteras revisie alleen aan arbeidsuren al snel boven de duizend Euro uitkomt.
Verder vraag ik mij af of het 3.7 diff wat je gevonden hebt wel bruikbaar is. Het is voor een vooras dus het zou zo maar kunnen dat de vertanding verkeerd om staat!
Bovenedien vraag ik mij af waarom dat je met een afwijkende bandenmaat rond wilt rijden. Je beinvloed zowel ja camber en castor dus in feite ben je met je wegligging aan het experimenteren (ervaring leert dat dit niet altijd de goede kant op gaat).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 379
Heb vorige week mijn P-1800S achteras in de Camper meegenomen in een kist naar een firma in de buurt van Trier.
Hij is inmiddels voorzien van een nieuw vers binnenwerk en een aangepaste verhouding van 4.56 naar 4.1 weer onderweg naar NL.
De nota heb ik al binnen, inclusief verzenden 880 eur incl BTW.(+ 3 jaar garantie)
Shoppen loont dus zeker

en
Paar dagen aan de Moezel is ook wel lekker
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2145
"R. ter Braake" schreef:
<Niet voor niets dat een achteras revisie alleen aan arbeidsuren al snel boven de duizend Euro uitkomt>
Heb vorige week mijn P-1800S achteras in de Camper meegenomen in een kist naar een firma in de buurt van Trier.
Hij is inmiddels voorzien van een nieuw vers binnenwerk en een aangepaste verhouding van 4.56 naar 4.1 weer onderweg naar NL.
De nota heb ik al binnen, inclusief verzenden 880 eur incl BTW.(+ 3 jaar garantie)
Shoppen loont dus zeker
en
Paar dagen aan de Moezel is ook wel lekker
Zou je het adres kenbaar willen maken? De achteras van de 1800 begint te grommen. Komt mooi uit met mijn plannen om een sper te monteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 379
En zo komt ie weer terug in mijn eigengemaakte kist met gratis gat!
Ziet er zeer goed uit
Nu de rest nog
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
- Berichten: 362
Daar zijn ook nog verschillende merken in ENV,Spicer en nog een geloof ik en volgens mij zijn die tandwielen niet uitwisselbaar. Het is wel interessant want de eerste versnelling is wel erg kort dus een 3,71 overbrenging trek je wel met een snelle B20. Met een aanhanger of caravan erachter wordt het anders.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk Nieuwendijk (GAST)
- Verbannen
-
- Berichten: 34
wij hebben een volvo145 met een cardan die speciaal voor stationwagen is
nu was hij erg versleten begon te zingen
heb nu een achteras van een sedan onder denk dat het bij de zelfde snelheid 350 toeren scheelt
gr Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Roel Jansen (GAST)
-
- Premium lid
-
- Berichten: 87
Even een reactie op een aantal eerdere posts...
Er komt inderdaad een lagerset bij, maar ook die is in de VS voor ongeveer $100 te krijgen met alle benodigde pakkingen en shims.
Volgens mij is de lagerset die ik gevonden heb de juiste, maar 100% zeker ben ik nog niet. Ik heb gelezen dat de 'standard' uitvoeringen van differentieel tandwielen voor de achteras zijn en de 'reverse' uitvoeringen voor de vooras. Maar dit behoeft nog wat research.
Ik heb kleinere banden omdat deze er om zaten toen ik de auto kocht. Niet wetende dat ze te klein zijn heb ik ze deze zomer ook (moeten) vervangen voor de APK en zijn er weer dezelfde onder gekomen. Dus die laat ik nog wel even zitten...
Ik moet jullie wel eerlijk zeggen dat ik na veel lezen wel wat ontmoedigd wordt. Eigenlijk zegt iedereen dat dit een uiterst specialistisch klusje is die je niet zo even zelf kan uitvoeren. En als (nog steeds wel) beginnend sleutelaar durf ik hier niet 1-2-3 aan te beginnen.
Snap nu in ieder geval wel waarom iemand dit niet al veel eerder heeft geprobeerd...
Grtz,
Roel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Koster
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
Waarom is dit zo ingewikkeld. Onder een 164 zit standaard een as met een overbrenging van 3,73 :1.
Gewoon omruilen dus. Geen diff openmaken en opnieuw afstellen. Plug and play.
Ik zoek nog een as voor een 164 automaat 3,31:1.
Ik heb onder mijn 164 overigens een M410 met OD gezet en ik rijd met 205-70-15 banden.
2900 toeren bij 120 km per uur. Gigantische tellerafwijking, maar daar kun je gewoon een ander tandwieltje voor kopen.
Maar wel op LPG 1 op 7,3.
Dat kan dus nog goedkoper met de automaatas er onder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2145
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





