m41 versnellingsbak+vragen.
- oDYLANo De Krijger
- Junior lid
-
Minder
Meer
17-10-2012 11:08 #119158
door oDYLANo De Krijger
Beantwoord door oDYLANo De Krijger in topic m41 versnellingsbak+vragen.
Naar de volvo garage geweest, blijkbaar zeer verkeerd gekeken, het waren 3 m46 bakken..
De meest gemakkelijke oplossing zal een m46 worden met ander koppelingshuis denk ik.
Aangezien je de m41 moeilijk te koop vindt. Toch bedankt voor al de nuttige info
De meest gemakkelijke oplossing zal een m46 worden met ander koppelingshuis denk ik.
Aangezien je de m41 moeilijk te koop vindt. Toch bedankt voor al de nuttige info
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17-10-2012 11:24 #119160
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic m41 versnellingsbak+vragen.
Het is maar wat je meest makkelijk vindt...
Het begint al met een koppelingshuis van 140 euro + aanleveren van twee donor koppelingshuizen. Dan nog je tunnel en pook aanpassen, hulp koppelingscilinder aanpassen, andere baksteun en passende aandrijfas.
M41's worden regelmatig aangeboden, maar dan weet je vaak niet of ze goed zijn.
Het mooiste is om ze rijdend te kunnen testen.
Maar voor 675 euro heb je een complete tot M41 gemodificeerde M40 met garantie, zie www.frankefort.nl/overdrive/
Daarmee is de prijs van overdrives op de markt wel wat omlaag gegaan. Eerst zat dat vaak zo rond de 900 euro.
Het begint al met een koppelingshuis van 140 euro + aanleveren van twee donor koppelingshuizen. Dan nog je tunnel en pook aanpassen, hulp koppelingscilinder aanpassen, andere baksteun en passende aandrijfas.
M41's worden regelmatig aangeboden, maar dan weet je vaak niet of ze goed zijn.
Het mooiste is om ze rijdend te kunnen testen.
Maar voor 675 euro heb je een complete tot M41 gemodificeerde M40 met garantie, zie www.frankefort.nl/overdrive/
Daarmee is de prijs van overdrives op de markt wel wat omlaag gegaan. Eerst zat dat vaak zo rond de 900 euro.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- oDYLANo De Krijger
- Junior lid
-
Minder
Meer
17-10-2012 18:07 #119193
door oDYLANo De Krijger
Beantwoord door oDYLANo De Krijger in topic m41 versnellingsbak+vragen.
welja ik heb nog een m46 met overdrive liggen..
En ik ken wel iemand die de koppelingshuizen aan elkaar kan lassen..
Kan ik ergens vinden wat er precies aan de pook veranderd moet worden en aan de hulpkoppelingscilinder?
Baksteun en aandrijfas dat is niet zo'n groot probleem..
Een ander vraagje is : kan je de koppeling van de m40 gebruiken of moet je die van de m46 gebruiken ?
En ik ken wel iemand die de koppelingshuizen aan elkaar kan lassen..
Kan ik ergens vinden wat er precies aan de pook veranderd moet worden en aan de hulpkoppelingscilinder?
Baksteun en aandrijfas dat is niet zo'n groot probleem..
Een ander vraagje is : kan je de koppeling van de m40 gebruiken of moet je die van de m46 gebruiken ?
17-10-2012 18:55 #119196
door Lars Rengersen
Ha, that's the spirit!
Hangt er even vanaf van wat voor motor de M46 komt.
De splines op de ingaande as zijn soms anders.
Hangt er even vanaf van wat voor motor de M46 komt.
De splines op de ingaande as zijn soms anders.
17-10-2012 21:00 #119212
door Lars Rengersen
Mocht je je bedenken, er wordt nu een M41 met D-type aangeboden op marktplaats voor 475.
link.marktplaats.nl/606546981
link.marktplaats.nl/606546981