Dweilen op snelweg..
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-11-2012 13:16 #120387
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Dweilen op snelweg..
HD veren er onder vandaan halen en standaard veren monteren en voorts brede velgen 5,5 inch en 195 65 15 banden monteren.Behalve bovengenoemde zaken is dit de manier om een combi een strakke wegligging in de lange bochten (snelweg af en op) te geven.Ík heb 2 combis met standaard veren en Gt velgen.Verder alles standaard.Perfecte wegligging.Gebruik alleen de originele oude veren.
Gescheurde draagarmen is een echt combi probleem.Scheur zit op zodanige plek ,dat dit nmm zelden bij apk wordt opgemerkt.Ik kijk er altijd naar en heb al vaak gescheurde exemplaren aangetroffen.Sterkte met het demonteren van de draagarmen toegewenst,want dat is geen lolletje.Bouten zitten meestal vastgerot in het aluminium van de silentblocs.
Gescheurde draagarmen is een echt combi probleem.Scheur zit op zodanige plek ,dat dit nmm zelden bij apk wordt opgemerkt.Ik kijk er altijd naar en heb al vaak gescheurde exemplaren aangetroffen.Sterkte met het demonteren van de draagarmen toegewenst,want dat is geen lolletje.Bouten zitten meestal vastgerot in het aluminium van de silentblocs.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 02114-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
14-11-2012 21:46 #120413
door 02114-dummy
Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
Beantwoord door 02114-dummy in topic Dweilen op snelweg..
He Rob,
Dat had ik niet verwacht van je achteras. Zelf ook niet gemerkt toen ik in je auto reed.
Is het gelukt om brede velgen te scoren op de vkv?
Veel succes met de reparatie of breng je haar weer naar Larry Peeters?
Als ik moet helpen op je ene of andere manier hoor ik het wel je hebt mijn nr en email adres.
Dat had ik niet verwacht van je achteras. Zelf ook niet gemerkt toen ik in je auto reed.
Is het gelukt om brede velgen te scoren op de vkv?
Veel succes met de reparatie of breng je haar weer naar Larry Peeters?
Als ik moet helpen op je ene of andere manier hoor ik het wel je hebt mijn nr en email adres.
Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-11-2012 22:04 #120417
door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Dweilen op snelweg..
Ik ben de kennis van Han en heb de exercitie net achter de rug. Het demonteren van de draagarm was, toen de auto eenmaal op mijn poetsbrug stond, binnen 45 minuten gelukt. Heb ik dus waarschijnlijk geluk gehad dat alles redelijk losging, welliswaar met behulp van luchtgereedschap en twee dagen tevoren een paar keer flink met WD40 ingespoten. De nieuwe draagarm monteren was een ander verhaal. Ik heb ook nieuwe bouten en een nieuwe bus voor de voorste ophanging en deze laatste heeft mij bijna 2 uren gekost om te bewerken om de bus erin geperst te krijgen. Daarna weer een fluitje van ....."Niek" schreef:
Sterkte met het demonteren van de draagarmen toegewenst,want dat is geen lolletje.Bouten zitten meestal vastgerot in het aluminium van de silentblocs.
- 11019-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-11-2012 22:13 #120418
door 11019-dummy