- Berichten: 365
korte cardanas toch te lang
- Alfriedel Boelen
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan Oudijk
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 303
Destijds is bij mijn Amazon ,ook een overdriveJ type onder de auto gebouwd en de cardan as op maat ingekort.
Helaas is dit een specialistis iets wat betrefd uitlijnen en balanceren.Na diverse assen overgenomen te hebben ,was ik het zat en heb een nieuwe as laten maken .Dit was met nieuwe kruiskoppelingen en uitbalanceren plus exact de goede lengte,voor nog geen 175euro bij een firma in Veendam. Ik raad je aan om gelijk met een goede nieuwe as te beginnen ,dit scheelt een hoop ergenis wat betreft trillen en onbalans.
Gr Jan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Als je deze ten volle uitbenut win je de 1,5 cm, zorg ook dat je achteras op assteunen staat en niet vrijhangt.
Dit zou de oplosing moeten zijn voor een versnellingsbak met J overdrive.
Bij mijn Amazone van 66 zit ook een J overdrive met een bak van een 144 en verbouwd naar korte pook tunnel waar pook doorkomt aangepast maar aan de steunen van de versbellingsbak niets vernadert past zonder een probleem.
Heb je ook het juiste rubber aan het einde van versnellingsbak zitten bij een verkeerd rubber gat bak op de steun liggen klapperen.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 909
Het verhaal van Johan klopt als een bus. Mocht je as toch nog niet passen neem dan contact op met Wim van der Werf, Kerkveldstraat 5a, 5991 BA Baarlo, 0628030273. Hij is de koning van de cardanassen. Ik heb mijn as in laten korten voor € 65,00.
Nieuwe lagers maakt het natuurlijk duurder. Absolute aanrader.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 909
Ik bedacht net dat wij problemen hadden bij de motorwissel een jaar geleden om het blok naar voren te krijgen. Pogingen met een grote schroevedraaier of bandenlichter in de buurt van de bak mislukten. Waarschijnlijk omdat de rubber motorsteun veel weerstand biedt en ook nog eens "heuvel op" moet. Wij vonden het handig om met een tang een voor een de steunen naar voren te trekken (op een bedje van WD40 oid) want dat ging als een zonnetje. Ik heb overigens nog even naar de winst gekeken: de maximale verschuiving is 13 mm en dat is schuin naar boven. Volgende meneer Pythagoras verlies je dan nog wat als het om pure lengte gaat.
Sleutel ze!
Teun
Bijlage motorsteun-1.jpeg niet gevonden
Bijlage motorsteun-2.jpeg niet gevonden
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Alfriedel Boelen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 365
15 mm is het minimum dat ik nodig heb dus 13 mm is net te weinig, ik ga morgen een as in de lengte doorzagen om te kijken hoe het gemaakt is dan kan ik het misschien zelf doen. Een uitdaging.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 880
Mischien zit er een aandrijfassen bedrijf bij jou in de buurt het is niet dat de eerder genoemde de enige in nederland is.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 909
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Alfriedel Boelen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 365
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 909
Veel lol en bovenal succes,
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.