Achteras,lange of korte overbrenging

Lees meer
11-04-2012 16:48 #112646 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Achteras,lange of korte overbrenging
Tuurlijk kan dat. Je kilometerteller klopt niet meer, maar dat went wel.
Heb je de goede flenzen en de draagbalk voor de overdrive? En een korte as?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2012 22:12 #112666 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Achteras,lange of korte overbrenging
Ik boor in de grotere flens vier nieuwe gaten voor de kleinere van de cardanas en een uitsparing voor de centrering.(ik heb een draaibankje). Korte as heb ik.
Wat is er aan de draagbalk anders en hoe kan ik de kilometerteller weer kloppend krijgen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2012 23:38 #112676 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Achteras,lange of korte overbrenging
De draagbalk is anders, omdat er tussen de bak en de overdrive minder ruimte is dan achter een bak alleen. Kijk maar in de onderdeelboeken, daar zie je verschillende versies. Maar met wat creatief slijpen en lassen is dat wel op te lossen.
Dat van die kilometerteller is minder makkelijk. Je teller is gemaakt voor de uitgaande as van de versnellingsbak, kloppend met de verhouding van je achteras. De M41+J is gemaakt voor een andere achteras. Met dus een andere uitgang voor de dashboardmeter.
Zo heb ik nu in mijn 1800S een briefje met een aantal toeren in 4 en 4+OD met bijbehorende snelheden uitgerekend. Een elektrisch aangedreven snelheidsmeter gaat nog komen.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2012 09:59 #112686 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Achteras,lange of korte overbrenging
Ga ik naar kijken ik heb nog een losse draagbalk. Vroeger heb ik eens een km teller opengemaakt en het spiraalveertje versteld (de wijzer werd met een draaiend magneetje meegenomen en het veertje hield de wijzer tegen) om een andere aanwijzingswaarde te verkrijgen, zou dat met deze ook kunnen? Ik heb nog een andere teller liggen, ga ik ook naar kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.