GAZ schokdempers?

Lees meer
13-01-2012 15:22 #109721 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic GAZ schokdempers?

"Boele Braaksma" schreef:
Instelbaar klinkt interessant, maar hoe zou je dat aan de voorzijde moeten doen?


Goeie vraag.. ik heb verschillende foto's/plaatjes van de GAZ type GT schokdempers gevonden. Sommige hebben een knopje die je met je vingers kunt draaien (nogal onmogelijk aan de voorkant), andere hebben een knopje waar een flinke platte schroevendraaier in lijkt te passen; dat lukt wel.

Als ik trouwens dit plaatje bekijk, is er met een (evt. zelfgefabriceerd) stukje gereedschap (in de vorm van een U) ook wel bij te komen.
www.rimmerbros.co.uk/ProductImag ... 345GAZ.jpg

Plaatje komt van: www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RA1345GAZ
En dat is sowieso wel een interessante pagina; de prijs is daar een stuk lager (ca. 93 GBP incl. BTW, dus 112 euro, per set van 2!). Deze dempers zijn officieel voor de Land Rover Defender 90/110 (voorzijde), maar volgens mij moeten die qua lengte (extended & collapsed) en montagepunten ook op de achteras van de sedan passen....

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-01-2012 14:55 #109867 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic GAZ schokdempers?
Inmiddels antwoord van www.es-international.nl ontvangen:
Zoals al gevreesd was de eerder genoemde prijs van 55 pond per stuk nogal optimistisch.
Via ES-International kost een complete set (4 stuks) net geen 450 euro, ex. verzendkosten, incl. btw.. Levertijd ook hier 3 weken.

Dus uiteindelijk niet zulke interessante prijzen, wat mij betreft. We zoeken vrolijk verder!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-01-2012 15:18 #109868 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic GAZ schokdempers?

"Erik Ciesluk" schreef:
Inmiddels antwoord van www.es-international.nl ontvangen:
Zoals al gevreesd was de eerder genoemde prijs van 55 pond per stuk nogal optimistisch.
Via ES-International kost een complete set (4 stuks) net geen 450 euro, ex. verzendkosten, incl. btw.. Levertijd ook hier 3 weken.

Dus uiteindelijk niet zulke interessante prijzen, wat mij betreft. We zoeken vrolijk verder!


Erik,

Zou je dan toch niet eens kijken naar Bilstein in het buitenland? Die hebben zich inmiddels wel bewezen. Moeten onder de 400 per set te krijgen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-01-2012 11:01 #109885 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic GAZ schokdempers?
www.proamauto.com/page15bcx1.htm

Set Bilstein HD (voor + achter) voor 314.60 USD, ex. shipping. Goedkoper kan ik ze niet vinden..
De verzendkosten staan niet vermeld, ik heb geen idee wat er nog aan extra kosten bijkomt (heb ook geen creditcard trouwens)

Ik las wel ergens (tja, vergeten de link te bewaren) dat Bilstein gestopt is het met produceren van dempers voor de Amazon..


.. laatste nieuwsbericht op eerstgenoemde site komt trouwens uit 2005, bovendien is de 'Live Support' account blijkbaar niet meer actief. Dat geeft weinig vertrouwen..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-01-2012 11:16 #109886 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic GAZ schokdempers?

"Erik Ciesluk" schreef:
www.proamauto.com/page15bcx1.htm

Set Bilstein HD (voor + achter) voor 314.60 USD, ex. shipping. Goedkoper kan ik ze niet vinden..
De verzendkosten staan niet vermeld, ik heb geen idee wat er nog aan extra kosten bijkomt (heb ook geen creditcard trouwens)

Ik las wel ergens (tja, vergeten de link te bewaren) dat Bilstein gestopt is het met produceren van dempers voor de Amazon..


.. laatste nieuwsbericht op eerstgenoemde site komt trouwens uit 2005, bovendien is de 'Live Support' account blijkbaar niet meer actief. Dat geeft weinig vertrouwen..


Ik heb wel een credit card. Ik heb een set voor de voorzijde nodig. Wil dus best de kosten splitten.

Ze zijn niet gestopt met maken, ze hebben alleen een ander nummer gekregen.
Voorzijde Ama: 24-002837
Achterzijde Ama: 24-002936

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-01-2012 14:33 #109887 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic GAZ schokdempers?
denk om BTW, invoerrechten, douane...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-01-2012 14:42 #109888 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic GAZ schokdempers?
Mijn Bilsteins heb ik via eBay van techdeals1.
Daar kost een setje van 4 Bilsteins voor de Amazon, P1800 etc $299 excl. shipping. Dat was + $98 en er kwam in NL nog 40 euro inklaring etc bij.
Dus met de huidige koers kom je dan ongeveer op 330 euro uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ineke Hekman (GAST)
  • Ineke Hekman (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
20-01-2012 17:20 #109912 door Ineke Hekman (GAST)
Beantwoord door Ineke Hekman (GAST) in topic GAZ schokdempers?
Ik ben ook op zoek naar schokdemmpers achter. Voor mijn 145s uit '72 ,.... een verkooppunt wist mij te vertellen dat deze niet meer leverbaar zijn( bilstein). Ook geen konie's. Klopt dit?? Er moet toch wel iets passend te vinden zijn op schokdemper gebied lijkt mij??

God" spare me from the desire of seeking; Love, Approval and Appreciation.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-01-2012 18:52 #109914 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic GAZ schokdempers?
Nou, scandcar heeft de originele en ook nog ander andere merken + heavy duty.!
Kijk eens op volvoonderdelen.com/
(Ik kon ze hier in het onderdelenshop niet vinden) De andere Volvo handelaren zullen ze zonder twijfel ook kunnen leveren

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ineke Hekman (GAST)
  • Ineke Hekman (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
21-01-2012 23:34 #109939 door Ineke Hekman (GAST)
Beantwoord door Ineke Hekman (GAST) in topic GAZ schokdempers?
Hallo,

Tom bedankt,....heb ze besteld,.....en zal in het vervolg even een nieuwe topic maken.!

God" spare me from the desire of seeking; Love, Approval and Appreciation.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.