GAZ schokdempers?

Lees meer
11-01-2012 18:20 #109647 door Erik Ciesluk
GAZ schokdempers? is gemaakt door Erik Ciesluk
De achter-ophanging van m'n 2 deurs Amazon uit '66 (oud type achteras) kan wel een opknapbeurt gebruiken.

De rubbers zijn eigenlijk allemaal slecht (IPD PU bussenset is onderweg), de veren zijn niet fantastisch meer (hoop de veren uit een sloper te kunnen gebruiken) en ook de schokdempers lijken niet meer zo fris.

Nu was ik aan het rondzoeken naar de verschillende mogelijkheden. Koni's/Bilstein/KYB schokdempers heb ik al gevonden (DUUR! behalve de KYB's, maar daar heb ik 'verschillende' verhalen over gehoord :? ), maar ik las ook dit bericht:

www.amklassiek.nl/schokdempers-v ... zon/30448/

Leuk bericht, klinkt veelbelovend, maar op de site waar naar gelinkt wordt ( www.gaz-shocks.co.uk/ ) is niks voor een Volvo Amazon te vinden en op de rest van het wereldwijde web is ook bijzonder weinig info hierover te vinden.

Heeft iemand enig idee welke GAZ schokdempers er bedoeld worden in het bericht van amklassiek.nl? Waar halen ze die prijs vandaan? Het klinkt als leuk speelgoed voor een lage prijs..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2012 20:26 #109648 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic GAZ schokdempers?
Ik weet het niet ,maar weet wel dat deze firma importeur voor Nederland is: www.es-international.nl en die kun je hier per mail bereiken: info@es-international.nl
Laat je hier nog even weten als je meer info hebt?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2012 20:37 #109651 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic GAZ schokdempers?
Die heb ik inderdaad gevonden en heb ze vanmiddag een mail gestuurd, maar de prijzen van de GAZ schokdempers die ze sowieso in hun assortiment hebben waren veel hoger dan de '55 pond per stuk' (=67 euro) uit het nieuwsberichtje. De goedkoopste waren 120,- geloof ik. Maar wie weet..

Als ik wat hoor laat ik het weten.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2012 21:06 #109653 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic GAZ schokdempers?
Beste Erik,

Ik 'moet' voor de Combi ook nog een set gasschokdempers hebben voor de voorzijde. Ik ga alleen voor Bilstein. Gegarandeerd goed. In de US zijn ze goed te betalen, We zouden eventueel uit kunnen zoeken wat het meest interessant is, en een aantal over laten komen.

Hoor het wel!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2012 14:34 #109675 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic GAZ schokdempers?
Interessant, maar ik denk dat ik de Bilsteins (ook uit de USA) te duur vind.
KYB's vind ik in de USA voor minder dan 20 USD per stuk! Dat is minstens 4x goedkoper dan de Bilsteins, nogal een verschil..

Nog geen bericht gehad van de distributeur van GAZ in NL.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2012 14:41 #109676 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic GAZ schokdempers?
Ik ben benieuwd naar je bevindingen vwb GAZ schokdempers.
Wellicht het overwegen waard.

KYB koop ik nooit meer, nog al slechte ervaringen met nieuwe achterdempers. Zie filmpje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2012 19:21 #109690 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic GAZ schokdempers?
Ik heb ook voor de voorzijde Bilsteins gekozen en voor achter-as nav filmpje van Boele, Gele Koni's.
Nieuwe Kombi dempersbussen monteren voor Koni's en de 240-rubber verwijderen, is een fluitje van cent
Had ook KYB gas rondom, maar ben nooit tevreden geweest over deze goedkope dempers.
Helaas nog niet kunnen testen/monteren omdat mijn Kombi nog bij Lasser/spuiter staat.
Heb wel veel vetrouwen in deze dempers.

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2012 20:09 #109698 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic GAZ schokdempers?
Overigens was de tip van Marijn de Koning! Voordat ik als uitvinder betiteld wordt.

Nadeel van KYB is dat hij de auto sterk omhoog duwde. Zag er niet uit.

GAZ geen ervaringen mee, maar ben erg benieuwd naar de ervaringen van Erik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2012 10:55 #109717 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic GAZ schokdempers?
Nog steeds geen bericht van www.es-international.nl .

Vanochtend ook de vraag uitgezet bij Dampertech (Engeland):
Zij kunnen GAZ GT schokdempers (instelbare dempers dmv draaiknop) leveren voor de Amazon, totaalprijs (voor en achter) incl. BTW en verzenden is net geen 400 euro. Levertijd is 3 weken.

Is toch een flink stuk duurder dan de '55 pond per demper' zoals vermeld in het berichtje op amklassiek.nl. Deze prijzen liggen vrij dicht bij de prijs van de bekendere Koni's of Bilsteins...

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2012 14:10 #109719 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic GAZ schokdempers?
Instelbaar klinkt interessant, maar hoe zou je dat aan de voorzijde moeten doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.