Aandrijfas versleten?
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
14-07-2011 19:41 #104685
door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Aandrijfas versleten?
@ R.W.Dortangs
Eerst en vooral ook u bedankt voor het aanbod! Aangezien dat het uw reserve is, apprecieer ik dit nog meer!
Ik vrees dat "een goede gebruikte" niet beter zal zijn dan die ik nu heb. Normaal zou ik er nooit iets aan veranderd hebben, ik doe dit enkel omwille van de 16000km rit.
Als ik zaterdag niets vind dan overweeg ik toch om van de huidige de "ogen" te laten oplassen en terug uitboren zodanig dat ik heel dicht bij een nieuwe kom. Natuurlijk ook balanceren.
Eerst en vooral ook u bedankt voor het aanbod! Aangezien dat het uw reserve is, apprecieer ik dit nog meer!
Ik vrees dat "een goede gebruikte" niet beter zal zijn dan die ik nu heb. Normaal zou ik er nooit iets aan veranderd hebben, ik doe dit enkel omwille van de 16000km rit.
Als ik zaterdag niets vind dan overweeg ik toch om van de huidige de "ogen" te laten oplassen en terug uitboren zodanig dat ik heel dicht bij een nieuwe kom. Natuurlijk ook balanceren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-07-2011 12:20 #104694
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Aandrijfas versleten?
Ik denk dat het makkelijker is een goede gebruikte as te vinden dan de ogen op te laten oplassen en daarna precies juist te boren (haaks in het midden en met richel voor seegerring op juiste plaats). Dat een oog versleten is, is trouwens zeldzaam (door geweld bij de/monteren of als lagerbus gaat draaien door echt vastzittend lager?) Succes! Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-07-2011 10:34 #104699
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic Aandrijfas versleten?
Ik heb net een aandrijfas moeten inkorten wegens de inbouw van een M41/J-type.
Het inkorten is gedaan door Wim van der Werf, Kerkveldstraat 5a, 5991 BA Baarlo. Tel.: 06 28 030273.
Perfect werk voor €90,00 inclusief nieuwe kruiskoppeling. Dus als je vlot klaar wilt zijn is dit een aanrader. Ik had mijn as binnen 48 uur terug. Een as is altijd wel op de kop te tikken en Wim maakt er iets moois van naar jouw specificatie. Maten voor de P1800-as ken ik niet, maar dat weet iemand op dit forum vast.
Succes!
Teun van Popta
Het inkorten is gedaan door Wim van der Werf, Kerkveldstraat 5a, 5991 BA Baarlo. Tel.: 06 28 030273.
Perfect werk voor €90,00 inclusief nieuwe kruiskoppeling. Dus als je vlot klaar wilt zijn is dit een aanrader. Ik had mijn as binnen 48 uur terug. Een as is altijd wel op de kop te tikken en Wim maakt er iets moois van naar jouw specificatie. Maten voor de P1800-as ken ik niet, maar dat weet iemand op dit forum vast.
Succes!
Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
04-08-2011 09:41 #105125
door Willy Beer
Ik heb uiteindelijk de aandrijfas binnengebracht bij een professioneel bedrijf hier in de buurt (Antwerpen). Nieuwe ogen geplaatst, nieuwe kruiskoppelingen, gebalanceerd. Ziet er volledig nieuw uit.
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-08-2011 15:18 #105129
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Aandrijfas versleten?
Blij dat het opgelost is, weet je ook zeker dat je de komende tijd daar geen omkijken naar hebt.
Zeker met de lange rit voor de boeg, je zal daar maar staan zeg.
Tja, klassieker rijden kan soms duurder zijn dan je eigenlijk wilt.
Hoe ga je je verder voorbereiden en wat neem je mee als reservedelen?
Gewoon een vraag uit belangstelling.
gr marcel
Zeker met de lange rit voor de boeg, je zal daar maar staan zeg.
Tja, klassieker rijden kan soms duurder zijn dan je eigenlijk wilt.
Hoe ga je je verder voorbereiden en wat neem je mee als reservedelen?
Gewoon een vraag uit belangstelling.
gr marcel
Amazon Combi '66
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
04-08-2011 17:09 #105134
door Willy Beer
Bedankt voor de belangstelling!
Voorbereiding voor onszelf: wat meer sport doen, vooral zwemmen en fietsen. Proberen nog een beetje spaans te leren.
Auto: verhogen,versterkte vering,alles wat niet perfect is vervangen,carter en versnellingsbak-bescherming, andere bumpers, andere gril, achterbank er uit, voorzetels van een V50 er in, lambdasonde, ander kofferdeksel met 2 reservewielen.
Onderdelen: het grootste deel wordt door de organisatie meegenomen in 2 240-breaks en een 4X4 o.a. 2 complete motors, achterbrug en vele vele andere onderdelen. De deelnemers hebben een verplicht lijstje waarop o.a. bougies, ruitenwissers, olie,benzinetanks, benzinepomp, benzinefilter, lampen, dynamo, ontsteking,......
Voorbereiding voor onszelf: wat meer sport doen, vooral zwemmen en fietsen. Proberen nog een beetje spaans te leren.
Auto: verhogen,versterkte vering,alles wat niet perfect is vervangen,carter en versnellingsbak-bescherming, andere bumpers, andere gril, achterbank er uit, voorzetels van een V50 er in, lambdasonde, ander kofferdeksel met 2 reservewielen.
Onderdelen: het grootste deel wordt door de organisatie meegenomen in 2 240-breaks en een 4X4 o.a. 2 complete motors, achterbrug en vele vele andere onderdelen. De deelnemers hebben een verplicht lijstje waarop o.a. bougies, ruitenwissers, olie,benzinetanks, benzinepomp, benzinefilter, lampen, dynamo, ontsteking,......
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-08-2011 19:13 #105135
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Aandrijfas versleten?
Wat gaaf!
Leuk om er een topic over aan te wenden! Heeft u er foto's van? Ben benieuwd! Uiteraard veel succes!
Leuk om er een topic over aan te wenden! Heeft u er foto's van? Ben benieuwd! Uiteraard veel succes!
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
06-08-2011 10:47 #105171
door Willy Beer
Veel info over de Pan Americana op
www.volvoclassics-panamericana.nl