amazon combi + B18A + M41 + sedanachteras ?

Lees meer
09-06-2011 13:45 #103675 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic amazon combi + B18A + M41 + sedanachteras ?

"R.W. Dortangs" schreef:
Hallo Ed,
4,56:1 accelereerd beter dan een 4,1:1 (daarom ook bij de 1800S met genoeg vermogen origineel geen 4,1:1 as want dan zou de "1op100" tijd te lang geweest zijn in vergelijking met de concurrentie, in die jaren was de eindsnelheid nog niet zo belangrijk), maar maakt meer toeren op de snelweg. Voor mij is het snelweggedrag belangrijker. Maar als de B18A te zwak is heeft het ook geen zin. Dat met de vermogenscurves is een goede tip, moet ik me eens op een rustig moment bekijken. Groeten, Rudi


Om de kruissnelheid te bereiken zou je ook altijd terug kunnen schakelen naar zn 4, en daarna pas weer in zn OD zetten..

Ik zou het gewoon proberen en desnoods, wat Ed aangeeft, je motor ligt aanpassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-07-2011 10:40 #104364 door Hans van der Horst
Beantwoord door Hans van der Horst in topic amazon combi + B18A + M41 + sedanachteras ?
Hoi RudY,

Ik heb een combi, wel met dubbele carburateur, met een sedan achteras. op LPG, rijdt prima, maar een caravan trekken de Brienenoord brug op geeft al problemen.
Op het vlakke land met een SMV, die zijn niet zo zwaar gaat het uitstekend.

Groet Hans.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-07-2011 09:30 #104405 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic amazon combi + B18A + M41 + sedanachteras ?
Het is ook belangrijk dat je dan terug schakelt naar de 4 of 3, laat niet bij laag toerental de OD ingeschakeld. Dus trket hij het niet, terugschakelen

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2011 12:42 #106706 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic amazon combi + B18A + M41 + sedanachteras ?

"N.M. de Boer" schreef:
...Ik rijd al jaren met een combi met een d overdrive met een gewone sedan achteras.Het gaat prima.Ik zou de bevestigingspunten overzetten mits je er erg zeker van bent dat de as goed is.(testen op een sedan en niet op de beweringen van een verkoper afgaan)


Beste Niek,

Hoe heb jij de as eronder gezet? Bevestigingspunten van de koets overgenomen, of die van de achteras? uitgewisseld?

Wil nog steeds een keer deze truc uithalen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2011 22:15 #106734 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic amazon combi + B18A + M41 + sedanachteras ?
Bevestigingspunten op de as overzetten anders gaat het lijkt mij niet.De veerschotels van een combi zitten op een andere plek!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2011 10:48 #106775 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic amazon combi + B18A + M41 + sedanachteras ?
Dan ga ik maar eens het typeplaatje schoon maken en kijken wat voor een sedan as het is...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2011 14:30 #106788 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic amazon combi + B18A + M41 + sedanachteras ?
Ik zou -voordat ik op de as de combi steunen zou lassen -eerst de as eens op een amazom sedan van het corresponderende bouwjaar zetten en er een flink eind mee gaan rijden en goed luisteren of die as wel in orde is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2011 23:39 #106826 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic amazon combi + B18A + M41 + sedanachteras ?

"N.M. de Boer" schreef:
Ik zou -voordat ik op de as de combi steunen zou lassen -eerst de as eens op een amazom sedan van het corresponderende bouwjaar zetten en er een flink eind mee gaan rijden en goed luisteren of die as wel in orde is.


Hoi Niek,

Helaas hebben we geen Amazon sedan staan thuis.. De as heb ik al liggen. Die ligt nu al zeker 10jaar in een hoek.

Ook hebben we nog een kloinkende Combi as. Ik denk dat het dus een gok moet gaan worden. Houd het natuurlijk spannend ;-) In het slechtste geval heb ik 2 assen vernaggeld en moet ik de huidige combi as er weer onder sleutelen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.