Honend geluid cardanas

Lees meer
17-02-2011 10:28 #100594 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Honend geluid cardanas
Als je de beugel losgeschroefd hebt zie je meteen waarom rijden op deze manier een heel slecht idee is: de aandrijfas ligt dan geknikt naar onder, als je er dan een draaimoment op zet zal deze knik ongecontroleerd mee rond gaan draaien en tegen alles wat hij tegenkomt gaan slaan, alleen als het lager met de beugel vastzit blijft dit alles ook bij belasting op zijn plaats.
Groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2011 10:44 #100595 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Honend geluid cardanas
Ben het met Rudi eens. Lager zit er natuurlijk niet voor niets. En als het vrijwel geen functie heeft, zou het ook niet zo veel geluid kunnen maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2011 11:09 #100597 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Honend geluid cardanas
OK, slecht idee van mij dus! :oops: Als de as knikt zonder lager gaat het niet goed, ik verwachtte dat de boel wel recht zou blijven.

Dan toch maar een nieuw lager uitproberen..

"Boele Braaksma" schreef:
(...) En als het vrijwel geen functie heeft, zou het ook niet zo veel geluid kunnen maken.

.. en de haan van mijn achterburen dan? Vrijwel geen functie, maar bijzonder veel geluid! ;)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gijs Wilbrink (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-02-2011 11:43 #100603 door Gijs Wilbrink (GAST)
Beantwoord door Gijs Wilbrink (GAST) in topic Honend geluid cardanas
Nee, dat werkt niet.. de as wordt in het midden ondersteund omdat daar nog een koppeling zit, dus als je dat lager eruit haalt, hangt de as in een knik... En daarmee gaan rijden zou ook wel een soort van honend geluid kunnen geven... hehe..

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2011 22:03 #100633 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Honend geluid cardanas
Ik zou een lager en een rubber bestellen.Maar als je er zeker van wilt zijn wat er gebeurt als je met de loshangende boel gaat rijden -the proof of the pudding is in the eating-moet je uit gaan van een grotere bestelling.Welke onderdelen in dat geval nodig zijn, is afhankelijk van de tijdsduur van de test.Ik denk aan : een complete aandrijfas,nieuwe remleidingen (ter vervanging van de oude ,die in de ruimte, waarin de as draait ,zitten of liever gezegd zaten.) ,plaatwerk om de tunnel te herstellen en als je erg lang door gaat ,een niersteenvergruizer.Ik ben wel erg benieuwd naar de afloop!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.