vragen over een mij een onbekende versnellingsbak

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-12-2010 03:18 #99100 door Mark Murre (GAST)
vragen over een mij een onbekende versnellingsbak is gemaakt door Mark Murre (GAST)
Ik heb weer een volvo amazon gekocht en heb daar los een versnellingsbak met een J- type overdrive bij gekregen, nu het geval dat er geen beugeltje bij zat voor tussen bak en rubber en baksteun,nu had ik er nog wel een liggen maar die komt van een m40 en is veel te klein (de boutgaten van de bak staan veel verder uitelkaar).
Wie kan mij vertellen wat voor bak dit is en of het zonder verdere aanpassingen onder de amazon te plaatsen is en daarbij doel ik op een tunnel die uitgezaagd moet worden of een koppelingshuis waar de klok van gelast moet worden zodat hij niet scheef onder de auto hangt.
Alvast bedankt !





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2010 10:20 #99107 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic vragen over een mij een onbekende versnellingsbak
Hij lijkt op een M410, maar ook weer niet.
Zie een voorbeeld van een M410 www.oudevolvo.nl/volvo/handige-i ... drive.html

Die komt uit een 164 of een 1800E.
Jouw bak lijkt de olieaftapplug in het midden onderin te hebben en dat heeft een M410 (normaal) weer niet.
Heb je ook een overzichtsfoto?

Een M410 (en wellicht ook die van jou) past in een Amazon mits je er een juist koppelingshuis uit een 1800E bij hebt.
Die zijn echter zeldzaam. Hij zat namelijk alleen in de 1800E met model letter T (geproduceerd tussen augustus 1969 en juli 1970).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-12-2010 12:36 #99111 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic vragen over een mij een onbekende versnellingsbak
Ik ga vandaag nog even een foto maken van het koppelingshuis wat erbij zit, het probleem is ook dat het koppelingshuis wat erop zit een kabel aansluiting heeft en mijn auto gaat nog hydraulisch.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2010 16:02 #99114 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic vragen over een mij een onbekende versnellingsbak
Is volgens mij geen Volvo bak, heb even naar de M30 gekeken, die heeft geen aftapplug aan de onderzijde. Als je het mij vraagt is het een engelse bak van MG of Triumph. Gebruikten ook de OD D type

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-12-2010 20:12 #99121 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic vragen over een mij een onbekende versnellingsbak
@ E.S.G Zee,
Als het geen volvo bak is dan vind ik het heel raar dat er met koeien letters VOLVO op staat en dat het bovendeksel van een m40 past en het is geen D-type overdrive maar een J-type.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2010 20:14 #99122 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic vragen over een mij een onbekende versnellingsbak
Voor die kabel -> Hydrolische koppeling heeft Ben Flierman van Tinustechniek wel een handige oplossing bedacht:

Bron: www.tinustechniek.nl/aandrijffotos.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2010 20:23 #99124 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic vragen over een mij een onbekende versnellingsbak
Wat is het nummer op de zijkant van jouw bak?
Je foto is net te onscherp om het zo af te kunnen lezen.
Hierbij nog wat foto's van mijn M410:







Kenmerkend voor het koppelingshuis is het vierkantje "bakje" aan de onderkant en het feit dat de bak van binnenuit aan het koppelingshuis vast zit.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2010 20:27 #99125 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic vragen over een mij een onbekende versnellingsbak
Even zoeken op Google Images op M410 Volvo 164 levert het volgende plaatje op:



Volgens de omschrijving is dat een M410 uit een 164.
Dat plaatje leert dat er dus blijkbaar ook een M410 is met een aftapplug aan de onderzijde.

De hamvraag is dus nu vooral: heb jij er een B20 of een B30 koppelingshuis aan zitten?

Of je zondermeer een deksel voor een lange pook kunt plaatsen weet ik trouwens niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-12-2010 20:44 #99126 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic vragen over een mij een onbekende versnellingsbak
Hey Lars ,ik heb hier wat nieuwe foto's ,het lijkt er inderdaad wel veel op!







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2010 20:50 #99128 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic vragen over een mij een onbekende versnellingsbak
Lijkt er inderdaad wel erg veel op.
Om eerlijk te zijn weet ik niet hoe een koppelingshuis van een B30 er precies uitziet, maar dit lijkt een B20 exemplaar te zijn.
In dat geval, gefeliciteerd met je speld in de hooiberg!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.