automaat

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2003 23:11 #63942 door
Beantwoord door in topic automaat
Nee dat valt mee, een B20A klinkt boven een bepaald toerental stiller dan daaronder (alleen is de toon hoger) omdat er bij dat hogere toerental minder trillingen zijn. Zal voor een B20E ook wel gelden. Dit verhaal gaat waarschijnlijk niet op voor de B18! Viel me het eerst op bij rijden in de bergen, daar ga je met een motor tot het uiterste wat toeren betreft omdat je anders bergop niet snel genoeg vooruit komt. Later merkte ik dat 135 km/u met een M40 daardoor ook stiller is dan 110 km/u (maar wel aanmerkelijk onzuiniger).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2003 23:17 #63941 door
Beantwoord door in topic automaat
Weet niet of dat ook voor een B30E geldt, rij zelf ook met een B20A met OD maar die maakt tot op heden minder lawaai dan de B30E.Touwens die B20 krijg ik ook niet op de 6000 toeren ook al doe ik zo m'n best.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-04-2003 01:40 #63940 door
Beantwoord door in topic automaat
Maar dat is niet zo gek met één carburateur. Omdat er maar één op zit is de ademhaling van de motor beperkt en werkt daardoor waarschijnlijk als een natuurlijke toerentalbegrenzer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-04-2003 08:41 #63939 door
Beantwoord door in topic automaat
Dat is ook mijn ervaring, boven 3500 wordt hij juist mooi stil, wel gebruikt hij dan ongeveer 1:8 á 9 aan benzine.Het is juist dat er ongeveer de helft achterblijft in de koppelomvormer, als je dus iedere twee jaar vervangt dan blijft de olie goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-05-2003 00:05 #63938 door
Beantwoord door in topic automaat
Hallo,ik heb zelf een 144 automaat en had het tegenovergestelde probleem. Het probleem is de kickdown kabel. Deze staat bij jou te strak afgesteld. Een eenvoudige klus, gewoon de kabel wat losser stellen. Deze kickdown kabel zorgt ervoor dat bij gasgeven de kabel strak getrokken wordt waardoor ie langer in z'n 2e versnelling blijft hangen. Wanneer je de kabel eraf haalt, zoals bij mij het geval, dan schakelt ie meteen van 2 naar 3.Succes. Oja gewoon ff onder de motorkap kijken, de kabel zit aan een stang bevestigd die naar de karburateur loopt.Loopt langs het schutbord.Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.