schokdempers

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-08-2003 20:33 #65235 door
Beantwoord door in topic schokdempers
Ik heb meer tectyl van een demper afgehaald. Eerst kwam ik "made in Belgium" tegen en een nr. B2CT2 en 1105. Toen ik zag dat het vaste deel ook lichtblauw was wist ik dat het geen Bilsteins waren. Na poetsen met wasbenzine en het erbij halen van een zaklamp kon ik de letters Monroe onderscheiden. Toch Monroe dus.<br>Ik moet nu terdegen rekening houden met het feit dat ik de dempers sneller moet vervangen dan gehoopt. Er was iemand die het had over gaten boren/zagen in de hoedenplank om aan de moeren van de dempers te kunnen (als je een LPG-tank hebt), maar heb je dan niet een gigantisch lang verlengstuk voor de ratel nodig? En waar precies moet je dan de gaten boren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2003 22:45 #65234 door
Beantwoord door in topic schokdempers
Tip voor nieuwe gasleggers: er zijn ook platte gastanken. Met een beetje mazzel passen deze precies in de ruimte onder de hoedenplank. Schokdempers vervangen is dan heel goed mogelijk doordat er ruimte vrijblijft.Overigens kun je ook je gastank naar voor kantelen. Eerst leeg rijden ivm het gewicht.Zelf in het geheel demonteren kan, omdat er overal ventielen tussen zitten. Echter na montage wel e.e.a. weer laten controleren door een gasboer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.