kruiskoppeling

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2003 21:00 #65971 door
Beantwoord door in topic kruiskoppeling
Zo duur zijn ze namelijk niet. En als je de boel toch loshaalt....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-10-2003 17:49 #65970 door
Beantwoord door in topic kruiskoppeling
Hoi Guusde hele aandrijfas moet eronderuit; vervolgens kun je de kruiskoppeling gewoon vervangen.Groeten Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-10-2003 20:38 #65969 door
Beantwoord door in topic kruiskoppeling
Hoi Guus,Goede raad is inderdaad NIET duur. Ik heb mijn aandrijfas een paar jaar geleden er onderuit gehaald en de drie kruiskoppelingen vervangen. Helaas heb ik de boel toen niet goed gemerkt. De as is er toen weer ondergezet en enige tijd later merkte ik dat mijn auto trilde bij ong. 90 km/u. Dit bleek uiteindelijk de aandrijfas te zijn, maar zeg dan maar eens hoe hij er juist onder moet. De enige oplossing was uitbalanceren. Dit heb ik gedaan bij een firma te Zaandam. De kosten waren incl. 2 nieuwe kruiskoppelingen 145,00 euro. Vrij prijzig als het ook voor minder kan.Dus goed merken, as losmaken en er helemaal onder vandaan halen, kan je direct het rubber goed bekijken. Vastzittende boutjes goed inspuiten met bv. WD-40, of met een slijptolletje voorzichtig doorslijpen. Boutjes en moeren te bestellen bij de club of een gespecialiceerd volvo-bedrijf. Zorg dat je dit altijd eerst in huis hebt.Succes.Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-10-2003 15:21 #65968 door
Beantwoord door in topic kruiskoppeling
Er is al veel gezegd, as er wel of niet in zijn geheel er onderuit, as markeren enz. allemaal waar, maar ik begrijp Guus dat je geen sleutel ervaring hebt daaron raad ik je aan iemand in de arm te nemen die je helpt met het verwisselen van de kruisstukjes, deze kunnen nl erg vast zitten en het weer monteren van de nieuwe moet wel met enig verstand van zaken gebeuren. Het zal niet de eerste keer zijn dat nieuwe kruisstukjes stuk geperst worden omdat er een naaltje verkeerd zit.Vr. Gr. Kees Vos Ede

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.