overdrive j type
- Bezoeker
De vorige keer melde ik dat de overdrive J type in amazon goed inschakelde maar (als de bak warm is) pas na ca 10 tot 15 km uitschakelde.
Ik dacht dat het, omdat ik even weinig tijd had, dat het voldoende zou zijn om de overdrive dan maar even niet meer in te schaklen. Nu echter lijkt het er op dat als de bak warm is (na ca 6 km) de overdrive automatisch in gaat! in ook lagere versnellingen. Dit kan nooit een electrisch probleem zijn daar de schakelaar op de bak ,die alleen "in" is in de 4de, in lagere versnellingen dus onderbroken is.
Zou het dus voldoende zijn om de solenoid te vervangen en het filter te reinigen
daarna de bak weer met de juiste hoeveelheid olie te vullen, of zit het probleem ergens anders in de bak, bijvoorbeeld na het stukje
van de solenoid? Graag jullie input.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Mijn 10 cent zet ik op de solenoid en een vervuild filter/te weinig olie in de bak/OD
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gegeven: Ik moest ca 3 maanden geleden de koppeling met drukgroep vervangen. de overdrive is teon helemaal leegegemaakt, en daarna weer gevuld met de juiste hoeveelheid olie van Miller. Deze olie zat er overigens ervoor NIET in! Maar ik was er zeker van dat ik echt de oude olie heb laten leeglopen voordat ik hem vulde. Toen deze problemen optraden heb ik ook nog wat olie bijgevuld, ik dacht misschien lekt de bak wel bij zijn keringen en zit er te weinig olie in.
Dit bijvullen heeft GEEN verschil gemaakt.
Het enig wat ik niet wil is dat wanneer ik een nieuwe solenoid koop a 154 ex btw en het filter vervang/schoonmaak met nieuwe pakking a 15 ex, nog steeds problemen hebben.
Dus ik probeer met jullie meningen de knoop
door te hakken
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Misschien moet je eens een specialist vragen. Bijvoorbeeld Flok Boer van de firma Nordrive in Drachten. Tel. 0512-514960. Succes.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
1.Dus bovenste vuldop eraf en kijk of je olie kan bijvullen, bedenk dat de olie van de M41 door sijpelt in de OD. even een nachtje de wagen voor opkrikken helpt hierbij.
Dan 2. bedrading checken, hoor je de solenoid tikken als je hem inschakelt, 3. schakelt de OD af als je de draad lostrekt.
4. Is je relais goed 5. maakt een van de draden massa, check de isolatie en bij twijfel vervang de draad.
Laat niet je acties bepalen door wat het minst kost, denk je hier anders over neem dan de fiets
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Dus dat verwacht ik dus echt niet. Het is nu dus zo dat wanneer de bak warm is de overdrive automatisch in gaat. Het lijkt er dus op dat de solenoid nog (half) in staat. Mogelijk is het (ook) vervuiling van het filter. ik weet echter niet wat er aan de solenoid binnen zit, dus dat kan misschien (ddo eventuele ) vervuiling ook raar reageren.
Vandaar de vragen..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.