type overdrive en inbouwen

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2005 12:30 #77381 door
Beantwoord door in topic type overdrive en inbouwen
Super bedankt voor alle tips! Ik heb zojuist het plaatje met de vier bouten verwijderd, maar de olie die er toen uit kwam sijpelen was nog zo schoon, dat ik het snel weer dicht heb geschroeft. De overdrive is een aantal jaar geleden gekocht bij Nordicar, dus ik neem aan dat het wel goed zit. <br><br>
Ik vul de olie gewoon bij dat aan de vulplug en dat ophangrubber nummer 273997 zal ik ook kopen. Bonkende versnellingsbak heb ik geen zin in... Verslag van de werkzaamheden komt binnen een aantal weken op mijn weblog ( p130.weblog.nl )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2005 13:14 #77380 door
Beantwoord door in topic type overdrive en inbouwen
er is nog volgende vergeten: de achteras die behoort bij AMs die geleverd
werden met M41 (123 GT?) is anders dan bij AM met M40, de verhoudigen zijn
nl anders. Bij M41 zit normaal een tandwieltje 18 tanden (blauw, nr 380168)
in de OD. Ik heb dit ooit bekeken en 1 en ander herberekend. Mijn conclusie
was dat om de afwijking voor snelheid en km aantal zo klein mogelijk te
houden het 18 tanden tandwiel vervangen moest worden door een 17 tanden
tandwiel (groen, nr 380166). Ook dan is er nog een afwijking van +-5% en
wel als volgt: 100 km/uur op snelheidsmeter zou 105 km/uur reeel moeten
zijn, en 100 km op teller zou 95 km reeel betekenen. Om zeker te zijn: best
nog eens naar verschil in verhoudingen kijken en berekening overdoen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2005 17:11 #77379 door
Beantwoord door in topic type overdrive en inbouwen
<br><br>
Nog wat foto's van de bak + overdrive:
<br><br>
p130.web-log.nl/log/3904604

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD